Gå til innhold

Trenger tips til harmonisk musikk under fødselen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha en cd med meg denne gangen,om muligheten for å høre litt avslappende musikk under fødselen byr seg..

Har dere noen gode tips til musikk som er avslappende?Tenker sånn i Enja dur jeg,men det finnes vel andre?Ikke sånn rolig popmusikk,hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thomas Dybdahl er jo litt melankolsk musikk, å ikke direkte pop.. :-)

Skrevet

Heisann!!!!

Jeg lagde meg en egen cd før forrige fødsel hvor jeg plukket en del favoritter. Jeg brukte blant annet en del melodier fra Jan Garbarek (elsker saksofon), Gisle Børge Styve og en del annen rolig pop;) men tenkte litt på nå når du skrev at cafe del mar har en del rolig avslappende musikk, alt av klassisk musikk bethoven, mozart osv om du liker det. Jeg for min del syntes det var godt å blande litt, bygge musikken litt opp i forhold til hvordan fødselsforløpet kunne bli;) slik at jeg hadde noe å hyle og skrike sammen med, men samtidig var behagelig å høre på. Kom dog aldri så langt at jeg fikk brukt den, men var deilig å holde på med i forkant;) Kommer ikke på så mye mere i farta som ikke går inn under pop. Du kan jo søke på litt keltisk musikk også. Lykke til

Skrevet

Nå svarer jeg absolutt ikke på spørsmålet ditt da;

Men, jeg har kjørt på med musikk som "river meg litt med" , jeg da.

Som typiske Elton John sanger som alle kan synge med på.

Og Queen og George Michael og slik.

Har tenkt litt i de baner at jeg trenger noe som fenger skikkelig som kanskje kan få meg til å glemme smerten litt.

MEN, om du vil ha rolig musikk (som dog kanskje er litt vel spes. for de fleste) er Sígur Ros absolutt å anbefale!

Skrevet

Jeg hadde James Blunt og var veldig fornøyd med den.

Skrevet

jeg kommer også til å ordne meg en cd. og der skal det være dido,enya,og spes. cafe del mar som jeg så noen anb. her,og det er bra og rolig musikk. jeg og mannen min pleier å høre på cafe del mar når vi spiser god mat på kvelden...noe som forøvrig er en stund siden:o) det er jo så forskjellig hva man liker. men hadde kanskje ikke vært dumt å lage to cd. en som fenger som det er nevnt over her(ingen dum ide) og en rolig. hmmmm....da har jeg noe å gjøre i helga...

Skrevet

hva med nora jones? hun har jo fin musikk

Skrevet

Hva med pan fløyte melodier?Finnes en samling som heter pan pipe moodes såvidt jeg vte...harmoniske rolige og deilige låter:) Ellers kan du kjøpe deg typisk musikk for sjelen-gregorian feks,eller enya,eller era =)

Skrevet

Tusen takk for gode tips alle sammen:)Da kan jeg sette meg ned å lete litt og spikke sammen en cd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...