Gull1 Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Pepperkaker er en selvfølge når man har barn...men hva baker dere ellers? Er det noen som har tips på gode kaker som kan kjøpes? Bruker selv å kjøpe ferdig kransekake-masse og lage deilige mandelpinner, og dyppe dem i sjokolade
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 jeg har bakt: * krumkaker * serinakaker * kokosmakroner * kransekake * nøtteroser * havreflarn *peppekaker *krydderkake kjøper ikke kaker til jul. er så kos med hjemmebakt!
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 oi,kunne godt tenkt meg å vært hjemme hos deg i jula mokikk hvis du har bakt så mangen kaker :=P Bakte kakemenner vi,som vi spiste opp hehe...
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Vi har laget:Pepperkaker/hus, smultringer,kromkaker, ris boller m/melkefri sjokolade. Skal lage:Sandnøtter og juleøl(Tomtebrygg vil noen kalle det)!!!!Namnam:)Er jo uten alkohol!Tenkte også å rulle noen marsipan kuler! Kransekake får jeg av mi bestemor:) Vet om noen gode, i blå boks, slik som gamle damer pleier å by på, med sukker på,aner ikke hva de heter men ser de for meg..hehe!
Motoko Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Baker : krumkaker serinakaker brune pinner pepperkaker risboller (sånne sjokoboller) margpostei kokosmakroner også må man jo lage litt marispankuler med sjokolade og mandel. Ellers blir det syltekoking neste helg, må jo ha hjemmelaget sylte, vurderer også å sette juleøl (alkoholfritt selvfølgelig
"Liten" lykke Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Skjønner at jeg ikke er like flink som mange andre..... Skal lage pepperkaker med stesønnen min (av kjøpt deig). Mamma lager krumkaker til meg. Svigerinnen min har bakt to slag etter oppskrift fra min farmor for meg. Og så får jeg smulteringer og kransekake av svigermor..... Resten (av mat og godter) det kjøper jeg ferdig....
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Har laget pepperkaker/hus av kjøpt deig, sandnøtter, berlinerkranser, krumkaker og julekake. Jeg kjøpte noen berlinerkranser også, men de smakte py!! Goro og sånn synes jeg er greit å kjøpe hvis man skal ha, for gorojern har jeg ikke (kjøpte endelig krumkakejern i fjor, ellers gjelder det samme!)
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har bakt pepperkaker + pepperkakehus, kokosmakroner, berlinerkranser, sandkaker, sandnøtter, brune pinner og sjokoladeboller (sånne med puffet ris i) Ingen av kakene er til meg da, men jeg skal overraske min mor med fulle kakebokser når hun kommer hjem fra sydenferie snart. Så har hun en ting mindre å ordne til jul
Maya_1 Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Med termin om 1 uke så kan jeg nesten garantere at det ikke blir 7 slag i år ihvertfall Kakemenn er er de viktigste, så de blir prioritert. Deretter satser jeg mye på konfekt, marsipan sjokolade i år, de er jo raske og lette. Kom forresten over en kjekk side når jeg lette etter noen gamle oppskrifter jeg har mistet - her var det mye digg : http://www.detsoteliv.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå