Gå til innhold

Hva slags måltidsrytme har maibabyene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Her er måltidsrytmen stort sett som følger:

 

7-8 tiden: pupp

ca kl 10: frukt + pupp

ca kl 13: grøt + pupp

ca kl 16: middag + pupp

ca kl 19: grøt + pupp

ca kl 20.30: pupp før hun legger seg

 

Tidspunktene varierer litt i forhold til når hun sover på dagen da. Har valgt å gi pupp etter maten, for ellers føler jeg at hun spiser seg mett på mm og ikke vil ha mat. De anbefaler vel at man gir pupp først i måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her står vi opp rundt 06:

 

06 - mme

09 - mme + fruktgrøt i skål

12:30 - mme + grøt i flaske (han er passe trøtt på dette tidspunktet og gidder ikke skje)

15:30 - mme + fruktmos

19 - grøt i skål og går ikke det så får han i flaske + mme.

 

Jeg gleder meg til han blir flinkere på fast føde, for å si det sånn. Men det går fremover da:D Og joda, her får Oliver mme etter grøten. Måltidet med fruktmo får han mme først, og så får han sitte å smatte på skjeen selv, hvor mosen lander vet man jo aldri, om det er i panna eller vippestolen eller... munnen helst da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 06-07: pupp

ca 09: pupp + fruktmos

ca 12: pupp + grøt

ca 15: pupp + middag

ca 17: pupp

ca 18: grøt

ca 19: pupp før senga

 

Gir pupp først, men på kvelden venter jeg en time fra pupp til grøtmåltid for at han skal gidde å spise litt større porsjon. Venter stort sett alltid ca 20 min fra han har fått pupp til han får fast føde for at han skal orke litt fast føde.

 

Var på 6mnd kontroll igår med hs og lege. Hs mente jeg skulle fortsette akkurat som jeg gjør med pupp først, men legen mente jeg skulle begynne å gi grøt først og pupp etterpå for å få i han mer grøt (han er litt liten av vekst 6790g). Velger å høre på hs en måneds tid til tenker jeg. Vil ikke at melkeproduksjonen skal gå ned enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08: grøt +100ml mme

 

sover 2 timer

 

11:grøt+100ml

 

sover 1time

 

14: halv middagsglass +100ml mme

 

sover 2timer

 

17: fruktmos+ 100ml mme

 

19.30: grøt+100ml mme

 

sover gjennom natta og får mat på morgenkvisten igjen:)

 

Måltidene varier en del, kommer helt an på når han vokner om morgenen og hvor lenge han sover duppen sin!:) Men ca slik er måltidene nå..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er bare jeg som fullammer ennå, begynte så vitt med grøt og smaks prøver men han fikk et eksem utbrud så. jeg gikk tilbake til fullamming til han skal til spesalist bli testet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...