Gå til innhold

Fikk dere morsfølse med engang???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller gikk det en liten stund??? Hvor lenge???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det i alle fall. Den kom litt snikende etter vi hadde vært på UL og fått vite kjønn, og da hun ble lagt på magen slo det ut i full blomst. Fryktelig spent på om jeg er like "heldig" denne gangen...

Skrevet

Tok nok ganske lang tid med eldste. Beskyttelsesinstinktet var der men ikke morsfølelsen. Husker ikke hvor lang tid det tok, men det gikk nok sikkert en mnd, kanskje mer..

Skrevet

kom vel snikende etter to tre uker...

Skrevet

Tok et par timer, men det gikk veldig raskt, ja. Er spent på hvordan det blir med nestemann.

Skrevet

Med nr 1 så kom den ikke før dagen etter (hadde en tøff fødsel med livløs unge når hun endelig kom, ble bare iskald). Med nr 2 kom den umiddelbart, hadde en fin fødsel, babyen tok puppen 2 minutter etter at hun var ute. Jeg boblet over av morslykke! :o)

Skrevet

Jeg syns det tok så lang tid jeg...Syns ikke jeg hadde noe skikkelig morsfølse før første gang tulla var syk,da var rundt 3 månder.... Men nå er jeg blitt ei skikkelig hønemor:)

Skrevet

Nei, det fikk jeg ikke. Jeg hadde katastrofesnitt i full narkose, og både gutten og jeg fikk infeksjoner. Han holdt på å dø, og tilbrakte en uke på nyfødtintensiven. Jeg hadde en sterk følelse av ansvar for ham fra første stund, men morsfølelsen kom sakte, men sikkert i løpet av hans første leveår. Husker at jeg gråt første gangen han så rett på meg og lo, og første gangen han strakk armene opp mot meg. Så det tok omtrent et år før jeg følte den overveldende gleden ved å være mamma.

Nå er sønnen min 5 år, og jeg kan ikke tenke meg livet uten ham. Det er ingen jeg elsker høyere :-)

Skrevet

Det tok en stund, hvor lenge husker jeg ikke.

Det jeg syns var så rart var at det føltes ut som jeg hadde hatt henne for alltid etter hun var født. Det snudde ikke livet helt på hodet, men alt var så naturlig. Mamma sa også det etter en ukes tid, at det føltes ut som vi hadde hatt det lille nurket som lå i vogna bestandig.

Skrevet

Med førstemann kom den umiddelbart - med nr to tok det noen timer. Var mer praktisk innrettet de første timene, dusje, spise, forflytte oss til hotellrommet - og så sove.

Men jeg våknet av at han lagde litt lyder i søvne (han lå i egen seng da), og da slå det meg at han er jo min :-)

Skrevet

Den kom litt gradvis..men etter 4 mnd husker jeg en dag hvor jeg plutselig tenkte.."der kom den"! :)

Skrevet

Min ble sendt på nyfødtintensiven med en gang etter snittet, og lå der et døgn. Og på den tiden fikk jeg bare så vidt sett han èn gang fordi jeg selv var så dårlig, så kan ikke huske jeg følte spesielt mye da. Men når de kom inn med han etter vel et døgn og sa han var utskrevet til meg satt følelsen der med èn gang. Hadde sikkert å gjøre med at vi ikke visste hvor syk han var og hvordan det ville gå med han å gjøre.

Skrevet

Ja jeg fikk d:) med nr 1 freste jeg vist noen var borti han, med nr 2 var jeg litt mere avslappet,men likte heller ikke da at noen tok han opp osv. de var jo mine.

Skrevet

ja, det fikk jeg med engang med begge 2:)

Skrevet

Eg fikk den m en gang... muligens før babyen va født:)

Men dette er veldig forskjellig fra person til person... så er nok ikkje unormalt om det tar litt tid...

Skrevet

nei, jeg fikk ikke det. på sykehuse gikk jeg bare fra han og sånt. tror ikke jeg forsto at jeg hadde fått noe barn. gikk og spiste og sånt mens han lå på rommet. det er så rart at ingen reagerte på det.

jeg fikk etter vært et veldig stort beskyttelses instingt, men det er ikke så rart, sitvasjonen tatt i betraktning. men jeg tror ikke jeg forsto at jeg var mamma før han var 4-6 måneder

Skrevet

Ja, så absolutt. Var veldig avslappet under graviditeten og hadde en avslappet følelse til den lille inne i magen. Men i det hun kom ut og jeg fikk se henne, ble jeg slått rett i bakken av denne ekstreme og deilige følelsen. Morsfølelsen og beskyttelsesinstinktet kom umiddelbart=)

Skrevet

Ja, det fikk jeg med en gang han ble lagt oppå meg.

Fikk det egentlig allerede da jeg så han første gang 6 uker på :o)

En bitteliten baby på få millimeter med et bankende hjerte...visste da at han er mitt barn.

Skrevet

på dag 3 m nr 1, og med en gang m nr 2, på tross av pramatur fødsel og et par uker på nyfødt..

Skrevet

Ja, med alle tre, heldig sånn. Men vet det ikke er slik for alle, også normalt at man trenger noe tid å bli kjent med det nye mennsket.

Skrevet

Jeg fikk den rundt 2 timer etter han ble født.. Jeg våknet til hver eneste lyd han lagde og måtte se på han.. Lå der å gråt av lykke hele natta :)

Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

Tja - hva er egentlig morsfølelse... Det føltes jo veldig merkelig da, at det lå en baby på magen min der, som var MIN!!! Føltes rimelig surrealistisk, så sånn sett vil jeg vel si at morsfølelsen var noe som ble utviklet den første tiden, de første dagene, de første ukene og første månedene. Ikke at morsfølelsen ikke var der i fra første stund, men at den ble forsterket ettersom det gikk opp for meg at jeg faktisk hadde et barn og at jeg faktisk var mor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...