Gå til innhold

Samboer lyger og spiser piller. Rådløs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og far til barnet mitt har tidligere vært narkoman. Ikke sånn narkoman som du ser på gaten men alikavel en narkoman. Han får valium av legen sin for angst. Pluss anti depressiva. Jeg synst han har fått gå for lenge på disse pillene og vil at han skal trappe ned. Han lover at han skal det men gjør det aldri. Isteden finner jeg stadig helt andre piller som han har fått av den og den. Altså har han vært og skaffet seg flere piller når jeg har trodd at han har vært på butikken etc. Altså han lyger til meg og spiser på piller. Jeg vet ikke hva som er verst.. I dag kom han hjem etter nattevakt og hev i seg to sovepiller osm han hadde fått for å få sove. Han hadde vært våken hele natten så han hadde sikkert fått sove uten!? Var jo allerede ustabil i humøret etter søvnmangel å så piller opppå der igjen. Fikk han til å gå i sengen til slutt.. Nå sover han sikkert så tungt at om det hadde begynt å brenne hadde jeg mest sansynlig ikke fått liv i han..

Jeg føler meg utrygg.. Han forstår ikke dette.. Jeg er misstenksom hele tiden og han klager mye på at jeg kontrollerer han.

prøver å si at det er fordi jeg IKKE stoler på han..

Han gjør ikke akkurat noen insats for at jeg skal det heller..

Er redd for at han om noen år er lei av å "leke hus" og drite enda mer i hva jeg sier og gå ut på fest å ta andre ting bak ryggen på meg.

Er redd for at sønnen vår må vokse opp med usikre og ustabile omgivelser..

MEN, jeg elsker han og han jobber hardt og er egentlig en snill mann..

Vi skal liksom kjøpe hus sammen nå men jeg er veldig i tvil da..

Noen råd noen? overreagerer jeg? Noen som har vært/er i samme el lignende situasjon?

Dette ble veldig langt og veldig rotete..Beklager. Men takk for at du tok deg tid til å lese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike innlegg kommer det flere ganger i uka, og jeg troro du godt vet hvilke svar du får og hva du bør gjøre....Hvert eneste innlegg blir avslutta slik du gjør, "han er EGENTLIG snill, jeg ELSKER han" osv... Det er faktisk DITT ansvar å sørge for at ungen din ikke vokser opp i ett utrygt hjem med en narkoman far. Enten reiser han et sted og får behandlig og kommer tilbake og jobber med samboerskapet/farskapet sitt eller så reiser du. SÅ ENKELT ER DET..

Skrevet

KAn jeg sørre om hva han jobber med siden han jobber netter? Er det en god kombinasjon å bruke valium i arbeidet hans?

Jeg tror jeg hadde avventet et huskjøp hvis du ikke stoler på ham. Slik du beskriver så opplever du det som han øker inntak av tabletter? Og når du konfronterer han med dine mistanker og funn så blir han bare irritert. Vet du hva slags tabletter han tar utenom de på resept? Kanskje du skulle konfiskert en tablett når du finner noe nytt, og ta den med på apoteket? Spørre hva det er? Så kan du konfrontere samboer med fakta, og ikke bare antagelser?

Skjønner at du er bekymret angående felles barn. Tror jeg hadde satt en frist frem i tid. Har ikke sambo skjerpet seg til da, så går du. Sambo må være klar over den fristen han også. Barnet deres merker lett hans sinnsstemning, og du bør tenkte på barnets beste. Selv om det er tungt for deg. Kanskje finner dere tilbake til hverandre senere.

Vanskelig dette...

Skrevet

Huff, dette hørtes ikke lett ut. Vanskelig å si hva du burde gjøre kun basert på innlegget ditt, men det jeg kan si er at jeg hadde prøvd å søke hjelp om jeg var deg. Det at du ikke stoler på han og det at han er lei av å bli "kontrollert" gjør ikke situasjonen noe bedre. Tror det er lettere å finne ut av hvilken vei dere skal ta, med eller uten hverandre, om dere går og snakker med noen.

Uansett - du kan ikke gå og føle deg utrygg. Dette er ikke bra for verken deg eller sønnen din, og dere fortjener bedre enn det.

Skrevet

Vet om en kompis som er alkoholiker, han misbrukte noen piller også før (rohyponol, valium bla bla..) kona holdt ut i 10 år da orket hun ikke mer.. Ikke vent like lenge som henne.. Han sa hele tiden at han ikke hadde noe problem, at han kunne styre det osv osv, jeg jobba litt m han også, han drakk på jobb tom... (fant noen tomme flasker i en pose)Du må ikke kaste bort livet på en saånn.. Han må komme til en løsning og erkjenne at han har et problem, om han gjør det er det mye større sjanse for at det er noe å være sammen med... Flytt ut om en stund etter å ha snakket med han om han fortsatt mener at han ikke har noe problem. Så kan du hjelpe og støtte han og klarer han å gå gjennom ett program el noe som får han på bedringens vei så flytter du tilbake til han..

Finnes så mye bedre folk der ute for deg så om han ikke er villig til å kjempe for han, hvorfor skal du gidder å kaste bort krefter og tid på han da?? Du er verdt mer enn det..

Lykke til :-)

Klem :-)

Skrevet

Tusen takk for svar.. Ja vi trenger hjelp. Jeg vet bare ikke helt hvor vi skal få den hjelpen?! Det er ikke helt enkelt...

Jeg vet hva de andre pillene er for noe. Det er forskjellige muskelavslappende og sovepiller osv..

Han er jo ikke DOPET til vanlig.. Men er usikker på hvor mye han tar alikavel. Og sånn som i dag når han ikke hadde sovet var han ikke helt fem fem. Synst det var uansvarlig av han å ta sovepiller når vi har et lite barn her. Eller? jeg er så forvirret at jeg ikke vet hva som er rett eller galt lengre..Hva som er normalt..

Men det at han går og skaffer seg piller til stadig UTENOM de han allerede får av legen (som han sikkert ikke skulle ha fått!) er vel for gale? Forstår jo at han sliter med angst å sånn men det er da virkelig ikke løsningen!

Vil ikke si her hva han jobber med i tilfelle noen kjenner han igjen... Men han jobber mye og jeg er mye alene..

Skrevet

Jeg tar sterke smertestillende og beroligende selv, men aldri mer enn jeg får av min fastlege. Blir aldri dopet av dem, bruker dem med måte. Hadde ikke stolt på en mann som skaffer seg piller fra andre steder enn sin lege. Holder ikke det legen gir ham, er han misbruker.

Skrevet

Kjære HI...

Skjønner godt du er fortvilt, en veldig vanskelig situvasjon du er i...

Men det finnes hjelp! Hadde nok først avtalt en time hos fastlegen hans, for dere begge,, Ta opp problemet med legen, tro meg, du kan komme langt med det! Spesielt om du har en lege med litt tak i.. Og hvis det er legen som skriver ut disse pillene, så kan det jo være fint for han å se flere sider av saken! Regner ikke med att mannen din ser på pillespising som noe problem, så derfor er det nok heller ikke nevnt..

Men få han til å slutte med valium, det er direkte rusmiddel.. Kjenner flere "narkomane" som gjerne tar noen sånne, for det er jo "skikkelig dop"-som de sier.. Så spiser han valium er det nok bare "lur" måte å få rusa seg på.. Fins MANGE medisiner mot angst og depresjon som man ikke blir rusa av... Jeg hadde forlangt att han skulle begynne med noen sånne, hvis ikke må du gå.. Vil du virkelig oppodra sønnen din med en så ustabil far...

Ja, du elsker han, og han er som regel så snill.. Jaha.. Det var eksen min og, og jeg er elsker han fortsatt.. Men betyr ikke att jg kunne vært hos en så ustabil mann forde..

Skrevet

Jeg vet det.. Har sagt til han alt det du sier. han går på anti depressiva medisiner i TILEGG til valium. Derfor jeg hvertfall ikke skjønner hvorfor han må få flere piller av andre..

Jeg vet at folk doper seg på dem men han tar ikke så høy dose at han blir dopet da. Tar sånn at han kommer gjennom dagen. Men han tar jo mer enn han skal.. Å noen ganger, som i dag blir han ustabil.

Er bare lei meg, skuffet og fortvilet.. Han forstår ikke dette.. At det er et problem. For det er det sant? det er ikke bare meg?

Jeg kjenner ikke fastlegen hans men han hadde aldri gått med på å la meg snakke med han. Har bedt han om å skifte fastlege for han kan jo ikke være riktig klok som gir han valium + de andre medisinene så lenge tenker no jeg..

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...