Gå til innhold

barnehage...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger bhp til minsten 3 dager i uken fra januar...2010..Da er han ett år...Når må jeg søke da? må jeg søke i mars 2009 og få plass på høsten 2009 og betale 6 mnd på en plass han ikke bruker for å få plassen i 2010 ? eller kan jeg søke i mars ved hovedopptak om å få fra januar 2010 og da få det:) Eller kan jeg søke høsten 2009 siden det bare er snakk om 3 dagen i uken ....Noen som vet:) takk for svar:) Litt kjipt å måtte betale ett halvt år på noe vi ikke trenger liksom.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg trenger også barnehageplass fra jan.2010. Gutten min er i magen ennå, men om han kommer til termin vil han være 10-11 mnd gammel da.

Jeg vet ikke helt hvordan søknadskjemaet er, men tror jeg skal søke så snart jeg har personnr. hans. Tror det går an å skrive i skjema fra hvilken dato man trenger barnehageplass.

Skrevet

MIn gutt er født jan. 2005, jeg søkte til hovedopptak i bhg feb-05. Skrev i søknadsskjemaet at jeg ønsket oppstart jan-06 og fikk det. Jeg har nå termin i feb-09, og har tenkt å søke så snart babyen er født, og skrive på ønsket oppstartsmåned. :-)

Skrevet

Har du en spesiell barnehage du ønsker å ha barnet ditt i bør du søke til hovedopptaket i feb-09. De kan ikke love deg plass, siden de fyller opp plassene i august.

Si det er en ledig plass etter hovedopptaket og det kommer en søker til denne plassen i feks sept, da skal dere først få tilbudet om å få plassen før dem. Takker dere nei til plassen da, mister dere den.

Det er vanligst å få svar om barnehageplass to måneder før barnet skal begynne utenom oppstart i august, så det følger med en viss usikkerhet å søke om barnehageplass midt i året.

Skrevet

Kan hende det er forskjellige prosedyrer fra kommune til kommune, men slik er det hvertfall i kommunale barnehager i stavanger kommune. Jeg ville sjekket det opp med barnehagen du ønsker å ha barnet ditt i, de kan svare på hvordan reglene er hos dem.

Skrevet

Hmmm., det med barnehage blir rart. Vi har jo termin i august. og jeg er student, så har kun permisjon til mars ca. Så da trenger vi egentlig bhg fra da. Men hovedopptaket er i mars med plass fra august her jeg bor. så da får vi vel ikke noe før det.

Skrevet

Du kan få plass i barnehager som har ledige plasser. Ikke alle barnehager som har fullt opp plassene sine til hovedopptaket. Du kan da ta en telefon til kommunen som har oversikt over hvilke barnehager som har ledige plasser, så kan du søke barnet ditt inn der. Ulempen med dette er at du må søke barnet ditt inn i en barnehage langt fra hjemmet ditt, om det ikke er ledige plasser i nærheten. Du kan da etterpå søke om overføring til den barnehagen du ønsker, og håpe på å få plass når det blir ledig. Det er en slik først til møllaprinsippet, så om du er tidlig ute kan du være heldig! (Stavanger kommune)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...