Gå til innhold

Dere med IKM i uke 50 og 51...

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere tester postivt nå i uke 50 og 51 har dere da tenkt å si noe til familien på julaften eller juleuken? Eller har dere tenkt å vente de 3 månedene/12 ukene til dere er helt sikker på at spiren sitter...

Er litt usikker på om vi skal si noe eller ikke hvis vi tester positivt. Selv har jeg IKM i uke 51...

Hva skal/har dere tenkt å gjøre??

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååååå, jeg håper det blir en reell "problemstilling". Jeg har også IKM uke 51, og vi skal feire julaften hos mine foreldre. Hvis positiv test, så forteller vi det helt sikkert til dem, men jeg er litt usikker i forhold til de små barna våre... Vil jo ikke at de skal måtte få vite om en evt sa...

Men er vi så heldige å få pos test, så får i hvert fall mamma og pappa vite det. Andre familievenner får nok vite det litt senere. Hvis vi klarer å holde oss:-)))

Du da? Hva gjør du?

Skrevet

Har tenkt på det jeg også.......hadde jo vært supermorro å kunne fortelle en sånn nyhet på julekvelden, men likevel så er det jo veldig tidlig....dessuten er vi mange på julaften, også mange små barn så tror jeg vil prøve å holde meg til jeg føler meg litt mer sikker på at ting går bra. Men kommer vel å nesten sprekke inni meg:) Helt enig med deg scoobydoo, for en fantastisk "problemstilling":)

Skrevet

Jeg har ikm i uke 51 og vi skal på hytta med svigers i romjula. Jeg vet de har lyst på rakfisk mens vi er der, hvis det blir servert skal vi fortelle det men hvis ikke så venter vi litt.

Håper dette er et problem vi må ta stilling til:)

Skrevet

Til Scoobydoo:

Ja, vet jo ikke selv om vi skal fortelle eller ikke da, var derfor jeg skrev ett innlegg her, hehe =)

Vi er en liten familie og skal bare være de aller nærmeste på julaften og tenker som så at hvis det skulle gå galt, ville jeg ha fortalt dem det allikevel, for støtte og oppmuntring og veien videre hvis du skjønner.

Samtidig har vi ikke annonsert at vi prøver heller, ingen som vet at jeg sluttet på pillen i august eller at jeg har gått med ett nytt babyønske siden jeg fikk datteren min for snart 3 år siden...

Hadde en for jævlig fødsel med forferdelige komplikasjoner forrige gang (første gang) så alle tror vel at jeg ikke ønsker å gå gjennom det en gang til - men ingen fødsler er jo like, og jeg kommer til å få god oppfølging på sykehuset osv - men det kommer til å bli ett sjokk for familien... Vil jo så gjerne dele gleden min, men samtidig vil jeg ikke ødelegge julen for noen heller og håper jeg ikke gjør det med en slik kunngjøring - men ja.... jeg har utrolig lyst til å fortelle det på julaften hvis jeg tester positivt - ellers tror jeg at jeg kommer til å sprekke, hehe =)

Resten av familien kan jo få vite det på ett senere tidspunkt slik som du tenker...

Får se om det kommer flere innspill her etterhvert og høre hva andre har tenkt, så vi får bare krysse fingrene og håpe at det sitter en liten spire snart!

Skrevet

dette har jeg tenkt på også....;)

men siden jeg har IKM mellom 21-23 desember, er det så tidlig at jeg tror vi kommer til å vente....

jeg tror heller da at vi vil fortelle det i februar for da har jeg bursdag, så kan fortelle det den dagen....

VISS... jeg klarer å holde meg så lenge da... det tviler jeg egentlig på..hehe;)

men først må jo dette bli en realitet da, før jeg tenker for mye på det..:)

gleder meg veldig nå til uke 51 for å se hvem som blir gravide:):)

lykke til folkens!!

Skrevet

Jeg vet ikke helt om vi kommer til å si noe hvis det blir en positiv test. Antageligvis sier vi det til svigerforeldrene mine... vi skal feire jul der, og de kommer til å reagere veldig hvis jeg ikke drikker vin/øl til maten. Så de kommer til å skjønne det uansett.. men mine foreldre må nok vente litt. Var sånn med førstemann også. hehe... hvis jeg blir gravid i denne pp har jeg termin på samme dag som førstemann ble født! moro :)

Skrevet

Vi kommer ikke til å si det til noe før vi absolutt må.

Datteren vår begynte å glede seg så voldsomt å sa det til alle ho kjente og da jeg mista,ble ho så skuffa.

Men selvfølgelig hadde jo det vært en kjempe fin nyhet å få på julekvelden.

Skrevet

Familie og venner vet at vi prøver, siden vi hadde en MA i oktober. Så jeg tror nok vi ordner en julegave hvis vi tester positivt før julekvelden. Hadde vært helt utrolig gøy. Gleder meg allerede til å se lillesøsters uttrykk, hun er den eneste som ikke vet!

Skrevet

jeg kommer nok ikke til å si noe til noen i familien før det har gått helst 3 mnd..... men må minst ha gått 2 mnd... Så her i gården får det blir vår egen lille julegave.. (forhåpentligvis) :D

Skrevet

Jeg tror vi blir nødt å fortelle det. Skal være hos mine foreldre en hel uke og det blir garantert alkohol til hver middag + + så vil jo slippe opp for unnskyldninger ganske fort. De vet uansett at vi prøver så de vil nok skjønne det med en gang uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...