Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Tenkte å kanskje ta en tur dit engang, men må jo spare opp da, hvor lenge burde man være i statene for at det skal lønne seg liksom, er en uke for lite??? Skal på disney world, blir der ca 3 dg så kanskje se litt av Miami el noe... Så dra til Australia og bli der i 3 uker el noe... :-) Noen som har vært i dw? Erfaring på ca pris på hotel, priser i parkene osv osv... Håper på iallefall noen svar :-) Klemklem
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 glemte å skrive at jeg tenkte dra i lavsesongen en gang... HI
It's all about me Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Du burde dra i fabruar / mars. Da er det lite folk der, men skikkelig varmt. Jeg haqr vært der da og i slutten av mai og er ikke i tvil om hva som var best, enda senere på sesongen våger jeg ikke tenke på engang. Du bør få med deg Epcot og Magic Kingdom da de er de beste parkene....i den rekkefølgen. Du trenger en dag på hvert sted, men det er dessverre steindyrt. HUsker ikke hvor dyrt, men jeg fikk et lite sjokk iallfall. Står nok på sidene dems. En uke, det er ar for lite synes jeg. Blir bare stress. Skal du se både Disney World og Miami må du iallfall ha to uker, det er jo en bitteliten dagskjøring i mellom. I tilegg har Orlando to bra Outlet sentre hvor du får designvarer til en latterlig lav sum. Så sett er februar best tid å dra på, da er det masse salg i tilegg. Jeg kjøpte f.eks en Tommy Hilfigger Jeans jakke til 44 kroner og flere Calvin Klein gensere til 25 kroner. Ekte vare ja. Men dollaren var jo i tillegg rekordlav da også. Jeg elsker Florida, har vært i Australia også, men Florida er suverent )
Gjest -<<- Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Det høres litt vanvittig ut å kombinere en tur til Florida med en tur til Australia. Hvorfor det, liksom? Jeg synes helt konsekvent man burde være i USA lenger enn en uke når man først drar dit, men du får sett en del Disney og rundtomkringliggende Florida på den tiden, for all del. Hotell i Orlando-strøket er ikke så dyrt. Disneyparkene er litt dyre, men ikke hårreisende - sånn sammenlignet med Tusenfrydpriser og hva man får for pengene. Lei bil.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Greia var egentelig å ta med kun typen til Australia når han blir 40 (bursdags gave) Men så vil jeg også ha med barna på en liten opplevelses tur så da tenkte jeg at dw må være midt i blinken :-) Da har jeg m en barnevakt som tar m barna hjem igjen mens typen og jeg drar videre til Australia :-) Må være verdens beste 40 års gave!! :-) Gleder meg skikkelig, men er en stund til enda, må spare.. Etter hva jeg har regna ut kommer allt på 200 000, og da har jeg regnet ut minste prisen.... Så burde jo spare enda mer enn 2000 i mnd... Godt det er mange år til enda, aner ikke hvordan jeg skal klare å spare så mye uten at han skal merke noenting...lol :-) Takker for svarene jeg har fått :-) Klem HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Heia:) Min mann og jeg hadde en super tur i anledning hans 40 års dag:) vi tok fly fra oslo til Ny og rett til miami....Der var vi i 4 dager....ble litt skuffet da det aaaabsolutt ikke ser ut som på film og i musikk videoer hehe.....ganske kjedelig sted faktisk .....Så leide vi bil og kjørte til orlando....var der i 5 dager....var på alle disney greiene utenom magic ...var syykt moro der . skikkelig supre karuseller hehe...og du kan pendle mellom disney parkene på samme billett. gratis med bussene der. Tror vi betalte rundt 500 kr for denne billetten jeg.. synes ikke det var så ille....Du trenger faktisk nesten en hel dag i hver park for å få med deg alt...og dere mååå bare spise på long horn steak house i orlando....mmmmmm... Vi leide også helikopter i 30 min og fløy over alle parkene ol. guiden viser dere alle severdighetene...eneste vi ikke fikk lov til var å fly over dyreparken pga at dyrene ble urolige av helikopteret..Dette kostet 1200 kr.... Så fløy vi til San Fransisco.....var der i 3 dager..Aldri mer.....Stygt og grisete og fullt av uteliggere,tiggere,og innpåslitne transvesitter og horer. Og vi hadde hotell i ett av de beste gatene så da lurer jeg på åssen resten ser ut:) men vi fikk sett golden gate og alcatraz osv.. Deretter dro vi til LA tjoho.....Her var det stilig.....Lå på hotell sheraton..Helt rått...Hele underetasjen satt sammen med macy og victoria secret og masse andre knall fine butikker....Gikk berserk jeg hehe...Var på rundtur med buss i beverly hills og fikk se hvor stjernene bor og kjente steder de har filmet fra osv.....dette var en helt utrolig tur:) vi var borte i 17 dager....hele reisen med fly , hoteller, leiebil, kom på 37000 for 2 voksne...Fikk en dame på ticket reisebyrå til å sette opp reiseruten og finne hotellene for oss osv... Skreddersydd:) alt i alt kom hele turen på 90000 og da sparte vi ikke på noe.og shoppet villt.. så dette anbefales... god tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå