FruMamma med nr 2 Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Hvis noen husker den da... Jeg var på ktr hos jm i går og spurte henne hva jeg skal gjøre om vannet går uten at hodet er festet. Hun sa at det er forskjellig praksis fra sted til sted og det kommer an på om vannet fosser eller bare siver. Fosser vannet bør man legge seg ned så fremt dette er praktisk mulig. Grunnen til dette er at navlestrengen kan komme ut...det er sjelden den vikler seg rundt hodet sånn som det har blitt sagt før ved vannavgang. Siver vannet tyder dette på at hode er såpass "festet" at navlestrengen ikke har mulighet til å komme ut. Jeg bor i en liten by og her får man beskjed om å legge seg ned ved fossende vannavgang og vente på ambulanse så fremt det er noen ledige. Ved litt siv av vannet, går det fint å stå/gå og man tar bilen selv til sykehuset. I de store byene får man beskjed om å komme inn med egen bil selv om vannet fosser eller ikke...hvis de skulle sendt ambulanse for hver dame med vannavgang, hadde de måtte kjøre skytteltrafikk sa min jm. Dette ble kanskje dårlig skrevet, men oppfordrer hver enkelt til å høre hva som praktiseres der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå