Gå til innhold

kjenner man om man aborterer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei=)

Jeg lurer på om man kjenner noe eller om hvordan man vet om man har abortet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg hadde en sa for 6 dager siden min første og ja uten tvil man vet når man har abortert.

Jeg hadde vondt i ryggen og murringer i magen rett før det skjedde og det begynte som en mensblødning og økte med mer blod og klumper i iløpet av noen få timer og jeg fikk rielignende smerter og hver gang jeg fikk det kom det ut masse klumper (sorry detaljene) og til slutt kom det en stor klump ut og da forsvant smertene og jeg blødde ikke så mye etter det,så visst man har en sa er det ingen tvil om hva som skjer,man ser det som kommer ut mens livmora tømmer seg.

Skrevet

Dette kommer helt an på, veldig individuelt tror jeg. Har man en MA så er det ikke sikkert man merker det i det hele tatt før man begynner å blø. Jeg hadde en MA i sommer og gikk rundt i 5 uker og trodde jeg var gravid, med masse kvalme, ømme pupper osv. Da jeg plutselig begynte å blø i uke 10 (fosteret hadde vært dødt siden uke 5) kom det helt uten forvarsel, ikke noe vondt eller noe før jeg plutselig begynte å styrtblø. Men dette hører nok til de sjeldne, det virker som de fleste merker det på en eller annen måte, og har småblødninger i forkant av en evt SA.

Skrevet

okay, tusen takk for svar=) derfor jeg lurer er fordi at jeg har vert våken de siste nettene(sovet dårlig, med mareritt osv) Men inatt sov jeg hele natten uten å våkne, så jeg tenkte da vettu.,... men da betyr jo ikke det at det kan ha blitt en abort.....

hvor stor sannsynlighet er det for at man aborter i 1.tri????

jeg bekymrer meg litt vel for mye... testet pos i går og jeg er i uke 7 ca, men det skal vel litt til???? Jeg har jo også gått på pergo denne mnd her og det styrker vel litt siden det er hormoner???

Nei, nå spør jeg om mye dumt, føler meg litt teit nå med de spm, men må jo spørre også=)

Skrevet

Husk at du har statistikken på din side!! :) Det ER veldig vanlig å abortere, men sjansen for at en graviditet som man vet om skal gå bra er 85% eller noe, og det er jo i grunnen ganske bra odds. Sjansen for at det skal gå galt minker for hver uke, så det at du allerede er i uke 7 før du visste om det er jo veldig fint :)

Jeg er mye bekymret selv jeg, men vi må prøve å minne på oss selv at det som regel går bra. Det at symptomene går opp og ned trenger ikke bety noe, har forstått det slik at det er vanlig at det går litt i bølger uten at det betyr at noe er galt :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for det=)

Blir jo litt bekymret, men nå roet jeg meg veldig ned altså!!!!!

Tusen takk=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...