Gå til innhold

hvor mye Omega3 tar dere i graviditeten? ( i mg.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har problemer med å få i meg omega3 pga kvalme.. men hvor mye bør man få i seg daglig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar bare 2 kapsler med møllers dobbel. =)

Skrevet

Hei!

Jeg er en av de som synes tran er pyton tross i at det kan fåes i diverse kapselvarianter. Men da jeg var til kontroll hos jordmor første gang og hun fikk vite at jeg ikke tok tran ble hun helt bestyrtet. Det virket som om det var på linje med røyking og alkoholdrikking, så da var det bare å krype til korset og skaffe seg noen tran-produkter. I starten tok jeg 1-2 møllers dobbel. Noen dager var jeg så kvalm at det ikke gikk. Men si jeg fikk det til 5 av 7 dager. Nå tar jeg noen 500 mg kapsler med omega 3. Det står man skal ta 1-4 kapsler på boksen. Jeg tar to. Klarer å ta de stort sett hver dag nå som kvalmen har sluppet taket. Prøver å alltid ta de før mat. Tar jeg de etterpå er det bare å glemme det, da gulper jeg tran hele dagen.

Skrevet

Jeg tar 3000mg omega3 fettsyrer daglig. Bra for meg og bebis:)

Skrevet

Tar 2 kapsler triomega hver dag..

Men ta de heller om kvelden(før du legger deg), da slipper du å gulpe tran hele dagen.

Skrevet

Jeg tar 2 x 1000mg omega 3. Det står anbefalt 1-2 stk, og siden jeg ikke spiser fisk så tar jeg da to stk. en morgen og en kveld.

Har hendt en morgen at jeg brakk meg når jeg skulle svelge kapselen, men det går bedre hvsi jeg tar den etter å ha drukket et galss vann først...

Skrevet

Jeg tar de også på kvelden,og da går det veldig greit. Men,fikk plutselig sett at de skulle tas sammen med mat. Kanskje de ikke har like stor virkning da hvis de blir tatt på sengekanten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...