Gå til innhold

Jeg har 8 etternavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor skulle det plage meg? Jeg liker å være spesiell. Har alltid vært det. Jeg har fått min fars syv etternavn -han har etternavn helt fra vikingtiden av- og min mors ene etternavn. Jeg liker at slekten skal bli bringt frem på den måten. Mitt barn kommer til å ha ni etternavn. Hvorfor skulle det plage noen? Hun eller han kan jo skifte det hvis hun eller han vil. Slutt å bry dere om andres saker. Det som er normalt for noen er kanskje ikke normalt for andre og omvendt. Gi dere med plagingen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da, jeg blir ikke plaget av at ungen din kommer til å få 9 etternavn, men den stakkars ungen kommer jo til å bli plaget. Kommer vel ikke til å lære seg alle navnene før den kommer på videregående :)

Skrevet

Etter å ha lest andre navnetråder skjønner jeg at jeg nok tilhører mindretallet. Jeg synes ikke synd på ungen din fordi den vil få ni etternavn.

Usaklig med kommentarer om at hun ikke klarer å skrive det før videregående. Om hun er "som alle andre" (i mangel på bedre uttrykk, beklager om jeg støter noen), vil jeg tro vedkommende klarer å skrive mer enn tjue bokstaver i sammenhengende tekst før videregående. Dersom vedkommende, mot formodning, skulle lide av vanskeligheter med å skrive - er det vel ganske upassende å henge ut det her!?

Så spennende med navn helt fra vikingtiden av:)

Skrevet

i norge kan du bare ha et etternavn med minde det er bindestrek mellom de, resten blir mellomnavn

Skrevet

Åtte etternavn? Gratulerer...

Skrevet

Næh,ungen ska få 9 etternavn jah...så trivelig for dere..er jo flere enn pippi langstrømpe det! Hurra for deg

Skrevet

Takk for gratulasjoner og andre fine kommentarer!

Skrevet

Jo versågod:) Ingen årsak!:D

Skrevet

Gratulerer. Hmmm kanskje dere bare kan kalle babyen til fornavn initialene av etternavnet. Men som en nevner over her kan jo skrivemåten bli litt vittig, siden det navnene dine selvfølgelig skrives med bindestrek. Men varisjon gir mangfold :-D

Skrevet

Har selv et par etternavn, synes egentlig det er litt irriterende for ikke kan jeg bestemme hvilket som skal gå videre og ikke er det aktuelt å bruke begge. Heldigvis har sambo et sjeldent navn, så kommer det barn skal de få hans etternavn.

Men mitt tips, ta et kort etternavn til slutt, da kan jo knøttet selv bestemme hvor langt navn han/hun skal ha. Og skulle det være vanskelig å skrive det, vel det blir vel ikke første i verden som ikke lærte å skrive hele navnet før på barneskolen en gang?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...