Gå til innhold

dere som skal bruke tøybleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner dere med tøybleier fra dag 1, eller venter dere til baby bli større?

Og hvor mange bleier kjøper dere?

Hilsen ei som er veldig glad for at min kommune støtter tøybleiebrukere med tusen kroner:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt lyst å prøve tøybleier, men det er en dyr investering.... Hvordan finner man ut om kommunen støtter det?

Skrevet

oj, det var ikke mange plasser.... .:s

Skrevet

Vi begynte med én gang, ja. Skal gjøre det nå også. Vet ikke helt hvor mange bleier du trenger, men vi startet med brettebleier, og da kjøpte jeg mange flanellstoffer. De er jo så rimelige at man kan kjøpe inn en hel haug. Ellers kommer det jo an på hvor ofte du vasker. Skal prøve noen formsydde bleier med én gang denne gangen, men syntes brettebleier fungerte fint sist. Vi begynte med formsydde da han var ca 5 mnd gammel, for da var han så urolig på stellebordet.

Lykke til :-)

Skrevet

bum genious one size er genialt,men dyrt..annbefaler deg å prøve å kjøpe dem brukt:)

ellers er brettiser med pull trekk ganske greit...kjøp bambushanklede på prinsess. sy innlegg (enkelt) og brett brettisenei konvolutt bretten, bruk snappi og pultrekk.. (trenger vel en ca 3 pulltrekk i kvar str)

eg har 30 brettiser og 10 bum bleier

litt mye med 30 brettiser. men prøver å vaske en til to ganger i uka:)

Skrevet

Kan noen gi meg en liste over alt som en trenger for å komme i gang? inkl bleiebukse, veske til å ha de brukte bleiene i osv..

Evt om noen selger startpakker.

Her helt grønn på omr, men vurderer å begynne med tøybleier.

Vil gjerne ha en skikkelig god og grundig liste:o)

Skrevet

skal begynne fra dag en med denne babyen. men med snuppa fikk jeg ikke begynt før hun var 8 mnd tror jeg det var.

men det er genialt alltså. blir nok brettiser og noen formsydde jeg har laget her i starten. Med ulltrekk heeelt klart! ull er genialt som sperrelag.

også snappier da.......deer flotte

muligens jeg også investerer i noen brlillebukser også...om det blir lekasjer i brettisene...men har såpass god erfaring med de at jeg tror jeg skal få de tette nå alltså.

gøy og høre at det er flere her inne!

Skrevet

takk for svar alle damer!:)

Ja, er kjempegøy å høre at flere velger tøybleier, for oss er det ikke noe annet alternativ. Har bare hørt go'ord om tøybleier fra folk jeg kjenner som bruker det:)

Og tenk så miljø-vennlige vi er:)

Hurra for oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...