Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Hei dere alenemødre. Jeg har såogsi vært alene siden fødsel, har vel skifta hver eneste bleie i 8 månder, tatt hver eneste legging, hver eneste våkning, hver eneste trilletur, hver eneste mating, hver eneste trøsting ja omtrent hver eneste alt.. pappan har vel holdt hun littegrann og når han ble lei omtrent kasta hu tilbake til meg. Ikke bor vi sammen, ikke er vi kjærester, ikke vil jeg ha noe mer å gjøre med han, men vi har et barn og "deler" ansvar.. Jeg leier.. men nå som bomarkedet er nede tenkte jeg å prøve å søke lån i husbanken. Jeg får full os, dobbel barnetrygd, bostøtte, faren betaler ike bidrag men har søkt forskudd hos nav nå. Hva er mine sjanser? Når hun begynner i barnehagen skal jeg starte på studier igjen og vil jo da ha inntekt et par år fremover og når jeg begynner å jobbe igjen vil jeg jo betjene lånet mye lettere. Men dere aom har fått lån hvor mye fikk dere og hvordan gikk dere frem? tAkk som svarer
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 signerer dette jeg er alene med 2 og minsten runder 1 nå i desember,er oxo under utdanning noen år fremover... har samme inntenkt som HI bare barnetrygda er litt høyere...
¤ my precious ¤ Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Jeg signerer denne, jeg også. Er også alene og har den samme inntekten som HI + at jeg har nesten 200000 i egenkapital...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Skal du søke lån i Husbanken må du ha en fast stilling i en jobb, var der for 1 mnd siden og er fortsatt i prøve perioden i jobben min. De sa at jeg ville få lån der, men prøve perioden måtte gå ut først. Man få ikke lån så lenge man går på full os og ikke har jobb.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 viss det er et startlån du tenkter på det, så er det kommunen som forvalter disse, selv om pengene kommer fra husbanken.. Jeg har søkt der, med samme inntekt som HI + studielån utbetalt hver mnd, men jeg fikk avslag.. Det er forøvrig et krav at du har fått avslag på søknad om lån i bank før du kan vurderes til et slikt lån...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Hei HI her.. Hmm når jeg var til møte hos NAV som nå har slått seg sammen boligkontoret som forvalter disse startlånene var tonen en helt annen! Virker som de var positive på at jeg skulle få lån til å kjøpe eget, kriteriet er ikke fast jobb men en fast inntekt over lengere tid, og siden jeg skal studere kan jo nav dokumentere dette, pluss at jeg etter endt skolegang vil gå ut i jobb og tjene betydelig mere enn os, som regnes som en trygdeytelse og er dermed gyldig inntektsgrunnlag hos husbanken/boligkontoret for startlån. Jeg er også alenemor, økonimisk vanskeligstilt, første gangs etablerende og stiller derfor i 3 av 5 av deres krav.. Egentlig ser jeg vel etter noen som har fått det godkjent og lurer hvor mye dem fikk.. Jeg vet jo at jeg med stor sansynlighet antageligvis får lån er bare spent på hvoran type leilighet jeg må vise frem til, skal søke på konkret bolig og hva jeg eventuelt kan få i lån.. vet ikke hvilken navkontorer dere tilhører men her er jeg bor ser ting litt lysere ut. Oslo syd... Nav dama stilte seg hvertfall positivt til at jeg kunne søke startlån og at det lønner seg å nedbetale et lån istedefor å "kaste" pengene. Har jo grei betalingsevne og hun sa de vurderte tilfellene indivudelt og at man måtte nevne at man skulle studere og ut i arbeid, altså fremtidsplaner.. Vi får se men jeg krysser hvertfall fingre og tær for at jeg møter et hyggelig oppegående menneske som ser min situasjon og vurderer utifra det sitter jo å betaler 10tusenvis av kroner på noe som aldri bli mitt, hvorfor ikke betale til seg selv ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå