ana baroma Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Leste tråden, og dette fikk meg til å lure litt. Jeg selv hadde et planlagt ks som endte dramatisk, men godt likevel. Jeg var superheldig og fikk et enmannsrom som de satte inn ei seng til mannen min på. Men det var jo sånne som meg - som hadde vondt og var i en ganske vond situasjon som hadde bruk for å ha mannen min der. Ikke bare de som har født uten komplikasjoner, som ammer greit og ellers har det fint på alle måter! Min mann avlastet personalet ekstremt mye den uka jeg var innlagt, så det måtte jo nesten bli en vinn vinn situasjon? Hm, pussig det der, synes jeg.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Jeg må si meg enig med deg. Det er definitivt de i slike situasjoner som hadde trengt det mest. Men jeg er til tross for det veldig glad og takknemlig for min opplevelse, som jeg fikk dele 100% med mannen både under fødselen og i tiden etter.
brooklyn Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 ..da var jeg hun skulene som gikk rundt i gangen og kvelden og trillet på ungen min i den glass-sengen....som fikk ligge på 4mannsrom og var sååååååå bitter siden alt annet var fullt. Men siden du hadde ks, lå du vel på barsel, ikke på storken?
MintCondition Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Ah, jeg er så glad for den nye barselavdelinga på St.Olavs i Trondheim, der ALLE har enerom med eeeeeget bad!
brooklyn Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 ah. der skjønte jeg hva du mente...litt treg i dag...Er med på den, at de med trasige fødsler også trenger enmannsrom, men kan hende de tenker sånn, om storken, at om du gjør det naturlig, uten smertestillende, så er "premien" enmannsrom? Jeg vet ikke. Men sur var jeg likevel.
It's all about me Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Skjønner ikke helt hva du skal fram til. At de som har normale fødsler uten problemer etterpå ikke trenger/fortjener enerom etterpå? Jeg fikk enerom etter begge mine fødsler. Var ødelagt i kroppen og hadde ikke klart meg alene, men der har man sykepleiere til trå hjelpende til. Jeg fikk enerom av psykiske grunner. For panikk når jeg mister kontrollen, og det gjør jeg jo under en fødsel. Så jeg slapp dele rom og kunne ha mannen min med meg for å komme til hektene psykisk igjen. Kommer aldri til å klare å dele rom med ukjente etter en fødsel.
erteposen + 4 Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Jeg hadde et ikke planlagt, dramatisk ks som ikke så ut til å ende bra. Kom på 3 mannsrom, og når gutten endelig fikk komme fra barneavd. var vi på det rommet i 6 dager før jeg fikk enerom. Personalet hadde det så travelt og jeg fikk feber, mannen min fikk være der 3 timer pr dag og den skjønne dama ved siden av meg gav og skifta på barnet mitt. Det var en engel det. Hun henta til og med mat til meg når personalet ikke kom:) Søøøøt dame, og vi har fortsatt kontakt. På enerom gjorde personalet ikke noe annet enn å passe på infeksjonen min. Mannen gjorde resten. Sånn er det når det er hektisk og jeg ikke er så flink til å stå på "krava".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå