-MtG- Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Hvor lang tid tar det fra man sender inn papirene til man får svar? Når er utbetaling av foreldrepenger i desember? Er det halv skatt på foreldrepengene i desember? Jeg går ut i permisjon 19. desember og har ennå ikke levert papirene:/ Ammetåka har kommet tidlig..
Guttemamma75 Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Du er nok en smule sent ute.. De beregner minst 4 ukers behandlingstid på foreldrepengene, men har både hørt om de som har ventet i månedsvis og de som har fått vedtaket på et par dager.... Så spørs om du trenger å bekymre deg for når pengene kommer i desember ettersom du neppe får de før i januar tidligst.. Ta kontakt med ditt nav kontor så får du høre hvor lang tid det vil ta (ca..)
-MtG- Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2008 Huff da! Så utrolig kjipt at jeg skal være så treig og glemsom.. Ikke gøy å ikke få pengene i desember:) Får gå innom Nav i morgen jeg.
~sjiraff~ Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Mange nav kontoret behandler ikke søknaden før ette fødsel. Jeg søkte i november, fødte i februar og fikk svar i april.. Jeg har heldigvis en arb.giver som forskutterer lønna..
Herlige barn har jeg fått Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Får du ikke lønn fra arbeidsgiver da? Husk at dersom du går ut i permisjon 19 desember så vil du neppe få noen utbetaling i desember, men kan glede deg over penger i januar når salget starter!
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Hm.. jeg gikk ut i perm 20. september, og fikk faktisk penger den 25.september (dette var med eldste). Med minsten gikk jeg ut i perm 20. august, og fikk penger i slutten av mnd...... Men jeg leverte papira i tide da..
Kamomille Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Penegene utbetales gjerne tidligere i desember, så du er nok uansett altfor sent ute. Dermed går du glitt av den halve skatten:( Når du får etterbetalt i januar eller februar, får du beregnet vanslig skatt. Behandlingstiden varierer fra kontor til kontor, men du bør regne 4-8 ukers behandlingstid.
-MtG- Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2008 Blææææ..... jaja, jeg får heldigvis utbetalt feriepenger i desember da, sånn at jeg klarer meg, selv om jeg ville fått de skattefritt om jeg ventet til januar. Men vet noen når utbetalingen i desember er da? Sånn hvisomatte dersomatte jeg hadde vært heldig å få i desember?
Kamomille Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Utbetaling på froeldrepenger foregår manuelt. derfor er det ingen gitt dato for utbetaling. Det enkelte kontor har betsemt når de skal utbetales. Vanligvis er det en gang mellom 20. og 30. hver måned. eksakt utbetalingdato vil stå i vedtaket ditt. I desember er det vanlig med utbetaling en gang mellom 10. og 20. - men som dagt varierer det veldig.
Trulte76 Skrevet 4. desember 2008 #11 Skrevet 4. desember 2008 behandlingstid må man vel regne med 3-4 uker. Men vedtaket i posten lenge etter jeg begynte å motta foreldrepenger..sånn ca 2 mnd etter..litt treig ja. Halv skatt i desember når de bet ut i des? tja si det..lokale NAV her visste ikke når kr.sund bet ut (de bet for hele fylket) Så det varierer vel alt ettersom hvor man bor? Men før jul iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå