Gå til innhold

Noen spørsmål om foreldrepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man sender inn papirene til man får svar?

Når er utbetaling av foreldrepenger i desember?

Er det halv skatt på foreldrepengene i desember?

Jeg går ut i permisjon 19. desember og har ennå ikke levert papirene:/ Ammetåka har kommet tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok en smule sent ute.. De beregner minst 4 ukers behandlingstid på foreldrepengene, men har både hørt om de som har ventet i månedsvis og de som har fått vedtaket på et par dager.... Så spørs om du trenger å bekymre deg for når pengene kommer i desember ettersom du neppe får de før i januar tidligst.. Ta kontakt med ditt nav kontor så får du høre hvor lang tid det vil ta (ca..)

Skrevet

Huff da! Så utrolig kjipt at jeg skal være så treig og glemsom..

Ikke gøy å ikke få pengene i desember:)

Får gå innom Nav i morgen jeg.

Skrevet

Mange nav kontoret behandler ikke søknaden før ette fødsel. Jeg søkte i november, fødte i februar og fikk svar i april.. Jeg har heldigvis en arb.giver som forskutterer lønna..

Skrevet

Får du ikke lønn fra arbeidsgiver da? Husk at dersom du går ut i permisjon 19 desember så vil du neppe få noen utbetaling i desember, men kan glede deg over penger i januar når salget starter!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hm.. jeg gikk ut i perm 20. september, og fikk faktisk penger den 25.september (dette var med eldste). Med minsten gikk jeg ut i perm 20. august, og fikk penger i slutten av mnd......

Men jeg leverte papira i tide da..

Skrevet

Penegene utbetales gjerne tidligere i desember, så du er nok uansett altfor sent ute. Dermed går du glitt av den halve skatten:( Når du får etterbetalt i januar eller februar, får du beregnet vanslig skatt.

Behandlingstiden varierer fra kontor til kontor, men du bør regne 4-8 ukers behandlingstid.

Skrevet

Blææææ..... jaja, jeg får heldigvis utbetalt feriepenger i desember da, sånn at jeg klarer meg, selv om jeg ville fått de skattefritt om jeg ventet til januar.

Men vet noen når utbetalingen i desember er da? Sånn hvisomatte dersomatte jeg hadde vært heldig å få i desember?

Skrevet

Utbetaling på froeldrepenger foregår manuelt. derfor er det ingen gitt dato for utbetaling. Det enkelte kontor har betsemt når de skal utbetales. Vanligvis er det en gang mellom 20. og 30. hver måned. eksakt utbetalingdato vil stå i vedtaket ditt.

I desember er det vanlig med utbetaling en gang mellom 10. og 20. - men som dagt varierer det veldig.

Skrevet

behandlingstid må man vel regne med 3-4 uker. Men vedtaket i posten lenge etter jeg begynte å motta foreldrepenger..sånn ca 2 mnd etter..litt treig ja.

Halv skatt i desember

når de bet ut i des? tja si det..lokale NAV her visste ikke når kr.sund bet ut (de bet for hele fylket) Så det varierer vel alt ettersom hvor man bor?

Men før jul iallefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...