R0bban Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Prøver den enkle måten jeg. Jeg blir far for for første gang i Februar til en jente:) I den forbindelse ønsker jeg svar på diverse saker og ting. 1.Vi er "samboere" men ikke på papiret,vi kommer til og flytte til min ordinære adresse iløpet av sommeren,og lurer derfor på om jeg har noen fordeler/ulemper med og endre eller ikke endre adressen min i mellomtiden? 2.Hva har man rett på av stønader osv?Og ikke minst når må man søke? 3.Er det noe man må passe på og huske av viktige ting? 4.angående permisjon.Samboeren skal ha 10mnd permisjon med 100% lønn.Jeg skal jo også ha min permisjon etter hun er ferdig mot vinteren,men vil jeg få permisjonspenger av min egen lønn eller etter hennes? 5.Ferie,jeg har jo lyst til og ta 4 uker ferie til sommeren,men da er jo min samboer i permisjon,jeg har hørt at det ikke er lov?i følge en nabo av oss så mistet de retten på permisjonpenger pga han tok ut ferie i hennes permisjon? Det var vel det jeg lurte på i denne omgang. Takk for svar på forhånd,og skulle dere ha noen flere tips underveis så bare sleng dem ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå