Gå til innhold

Hvorfor velge storken istedenfor føden?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Jeg hører stadig at storken er sååå bra, men aldri noenting om hvorfor... Har lyst å føde der siden alle er så fornøyd, men har man egentlig noen "privilegier" der i forhold til føden? Eller er eneste forskjell at man ikke får smertestillende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns føderommet på storken er mye kosligere, og du har eget bad.

Har født 1 gang på føden, 2 ganger på storken.

Skulle jeg født flere ganger hadde det klart blitt storken igjen :))

Skrevet

Man får vel egne familierom...bortsett fra det, vet jeg ikke..for jeg har aldri født på føden;o)

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Ok, man får egne rom etter fødselen også altså? Så man ikke må "sloss" om rommene på hotellet? Hotellet er jo også egentlig kjipt, siden man må klare seg selv...

Hva er kriteriene for å føde på storken?

Skrevet

Mitt inntrykk er at det er litt "status" å føde på storken, fordi man ikke får epidural der. Så da er man flinkere som klarer en fødsel uten det liksom.. Mulig det bare er i min omgangskrets men..:)

Jeg aner ikke hvordan det er der, for storken var stengt for ombygging når jeg skulle føde.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Jeg hadde forresten eget bad på føderommet på føden=)

Skrevet

Jeg skulle egentlig føde på den "stork"aktige avdelingen på Fredrikstad sykehus. Når vi kom inn dit ble vi tatt i mot på et stort rom med eget stort bad og digert deilig badekar. Det var mye større seng, fin ekstraseng til mannen, bilder på veggene og cd-spiller på rommet. Det var rett og slett som et stort hotellrom. I tillegg var alle de ansatte der superkoselige og det var en rolig og deilig atmosfære. Fantastisk avdeling.

Det var skikkelig nedtur å bli sent ned på spesialavdelinga for å ligge fastbundet til en liten trang seng med stressa folk overalt:( (Selvom jeg ærlig må innrømme at jeg var overlykkelig for å befinne meg nærmere de smertestillende midlene når tiden var inne for slikt...

Vi kom opp igjen på den første avdelinga etter at bop ble født og det var vi veldig glade for, for det var rett og slett litt mindre sykehusstemning der.

regner med at storken er samme ulla.

Skrevet

Du er forresten ikke garantert familierom på storken heller.. må ligge flere på rom om det er fullt mener jeg..

Skrevet

Vi fikk et kjeeeeempe stort familierom på storken nå etter minste var født, men vi ville bo på hotellet da så flyttet opp der når det ble ledig rom på hotellet.

Enkelt og greit fordi dem har tv på hotellet :P Ellers var stoken sitt familierom greit :))

Vet ikke om man får fler alternativer til fødestillinger på storken?

Jeg fødte stående nå sist, men det kan man helt sikkert på føden også.

Kriteriene er bare at man har hatt et normalt sv.skap og fødselen går greit.

Føden er bare rett over gangen, så skulle det være noe får du flytte over.

Skrevet

For meg er det først og fremst familierommet en får etterpå om frister. Er lei av 3 mannsrom på føden, noe jeg har fått hver gang:/ Badekar på rommet er også fint. Får ikke føde på storken, men liker ikke epidural og hadde valgt storken om jeg fikk velge.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Takk for svar=)

Jeg er veldig usikker, men har heldigvis 24 uker å bestemme meg på...=P

Skrevet

Jeg skal sette det opp punktvis for deg :)

- Mye mindre og roligere enn føden

- Man får badekar!!!

- Fødestua ser ut som et hvilket som helst soverom (nesten), jeg fødte på en rammemadrass. Ikke så sykehuspreg.

- Familierom etterpå, der jeg og den nybakte pappan bodde sammen hele oppholdet. Mat spiste vi sammen på rommet, så det ble en veldig fin tid.

- Ekstra "press" på å føde uten smertelindring, det var nemlig et ønske fra min side.

- Ro og fred i fødesituasjonen. Jeg satt i badekar med masse masse stearinlys rundt meg, et friskt fruktfat på kanten, sambo ved siden av og jordmoren stakk bare hode inn en gang innimellom. Barnepleieren kom inn den siste halvtimen.

- Ingen sparketest eller andre ting å være tilkoblet til.

Nå har jeg bare et barn, så kan ikke sammenligne med å faktisk ha ligget på føden. Men ikke pokker om jeg bytter vekk det der mot 3manns på barsel!!

Skrevet

signerer denne. Og når det gikk skeis med storebrors fødsel var bare legene rett borte i gangen på føden, og kom med en gang. kom med sånn fødestol med bøyler og alt i løpet av minutter.

De har pusset opp storken nå, så alle rommene har eget bad. det hadde de ikke i 05 da jeg fødte der. Med storebror måtte jeg være på føden, og ikke pokker om jeg fikk smertestillende der heller. Jævler.

Måtte ligge på 4mannsrom etterpå, i tillegg. hotellet var fullt. For å si det sånn, jeg beinet ut derfra dagen etterpå.

Hvis du ikke skal ha smertestillende er storken super.

Skrevet

Det stemmer ikke Bellamie, er det fullt på storken, så er det fullt. Da får man ikke plass der og må på hotellet. Evt barsel.

Skrevet

Jeg har bare født en gang, så har egentlig ikke noe å sammenligne med...men jeg fødte på storken for 2 år siden. Vi bestemte oss egentlig for det samme kveld som vi kom til sykehuset. Rommet var veldig stort og fint, med eget bad. Jeg kunne føde akkurat som jeg ville.. hadde både saccosekk, prekestol og en fødekrakk.. - ja og så sengen da selvfølgelig.

Fikk akupunktur.Ville egentlig ha noe annet, men det funket kjempefint:-) Husker ikke at jordmor var der så veldig mye, men hun var der mer enn jeg trodde, for hun satt bak et forheng, rett innenfor døren..

Vi hadde ikke tenkt på hvor vi skulle ligge etterpå, men siden det var fullt på storken, ble det barselloftet. Og det var helt supert.

Rommet var ikke så stort, men mer enn stort nok til oss.. Hadde både mann og barn med meg hele veien. Var også bekymret for dette med at vi var helt alene. Jeg hadde jo ikke hatt en så liten baby før.

Men de var helt supre på barselloftet. Var en jordmor som var på vakt hele tiden. Var det noe, gikk vi bare og snakket med dem.. Bare det at jeg visste at de var der hjalp meg... ellers tror jeg rett og slett det bare var morsinstinktet som slo inn.. hehe--

Skrevet

Jeg ville føde på storken fordi det ikke var så sykehusaktig også ville jeg føde i vann. Var kjempe fornøyd så lenge jeg var der, men ble "desverre" overflyttet til føden. Lillegutt var så stresset at de måtte sette inn sånn nål i hodet på ham for å overvåke hjertelyden hans hele tiden.

Vi lå på barseloftet. Var storfornøyd;-)

Skrevet

Fumlis: det var samme grunn som at vi måtte flyttes. Stressa baby med høy hjertelyd.

Skrevet

Jeg ble ganske stresset selv,jeg. Trodde tassen skulle dø. Tenker litt urasjonellt i en slik situasjon. Ringte til mamma når jeg gikk bortover gangen og gråt som en unge fordi det var noe galt med babisen min. En halvtime etter var han ute gitt, like sprellende som inni magen;-)

Var også ganske lei meg for at jeg ikke fikk føde i vann da. Jordmoren også. Det skulle bli den første vannfødselen hennes.

Skrevet

Og der sluttet likheten på fødslene våre ja. Jeg ble liggende med superstressbaby i magen i noen titalls timer:(

Skrevet

Ble flyttet over med andremann jeg også pga at han var stresset.

Der var jeg i hele 4 min før han var født :)) hehe... Fikk tilbud om familierom på storken siden jeg bare var på føden i 4 min men jeg valgte igjen hotellet.

Med 3 mann så fikk jeg en rolig og fin fødsel på storken.

Fikk stå under hele fødselen og mini landet på en sakkosekk! haha :))

Men dette er jo uansett et valg for hver enkelt. Ikke noe mer status å ha født på storken enn føden syns jeg.

Førstemann var jeg på føden med, og det var da virkelig enn like stor fødsel det som det var på storken.

hovedgrunnen til at jeg valgte storken de 2 andre gangene er at jeg fikk SKREKK for epiduralen. Liiiivredd.

hehe...

Men jeg anbefaler virkelig storken for dem som ikke har lyst på epidural. :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...