Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Er dette viktig for forholdet deres? Eller er det mulig å kapre en mann der du vet dere ikke har felles interesser? Er ddet bra eller dårlig for forholdet? Da kan man jo gjøre ting hvær for seg, men hva gjør man når man tilbringer tid sammen? Mulig et dumt spørsmål, men jeg har kommet over en mann med friluftsinteresser. Og som den store deigen jeg er, er jeg ikke av typen som springer i fjellet hvær bidige gang jeg har tig og mulighet. Noe han gjør. Nå skal det sies at vi ikke kjenner hverandreså godt enda.
ScaryMama Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Mye forskjellige interesser, men våre grunneleggende verdier er like.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Jeg og samboeren min har sånn høvelig like interesser. Han er veldig gira på trening, og ikke jeg. Men det er jo ikke noe man bruker en hel kveld på heller, så det er aboslutt ingen problem. Og jeg er veldig glad for at vi liker å gjøre det samme, ellers hadde det fort blitt litt.. ja, jeg vet ikke.. kjedelig hver gang vi skulle finne på noe sammen?! Noe som er utover middag og fine samtaler selvfølgelig..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Det viktigeste er jo at en deler samme verdigrunnlaget, men problemet er jo at verdier og fritidsinteresser ofte henger sammen. Jeg er vel litt som "din mann" og hadde jeg hatt en partner som var like giret så hadde vi vært på fjellet hver helg. Da slapper jeg av, og nærhet til natur og aktiv fritid er nært knyttet til mine verdier. Vi deler en hel del felles interesser som går på kultur, bøker, musikk, foto og kunst. Leser samme bøker, går på utstillinger sammen osv. Det gir jo oss mye, og det fokuset på kultur er en viktig del av oppdragelsen av våre barn. Det er jo mulig å finne kompromiss. Vi har venner vi rendyrker våre særinteresser sammen med, og vi gir rom i samlivet for å dyrke det. Vil jeg klatre, så blir han med å fotograferer og klatrer litt. Nå når vi har barn har friluftsliv blitt mer en felles greie fordi barna trives og har godt av det. Jeg tråler design butikker i timesvis med han i København, heldigvis kan jeg og barna nå gå på tivoli. Det viktigeste i et forhold er at en viser interesse for hverandres hobbyer, og blir med av og til. Samtidig er det greit å være litt obs på at verdigrunnlag og interesser av og til henger sammen og det kan være lurt å investere litt i det. Men en kan ikke forvente at kjæresten ser på kanal 5,
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 har mange like intr med min mann. Musikk, data, film osv osv, og vi har likt verdigrunnlag ang barn og andre viktige temaer. Men vi har også vidt forskjellige intr som den andre parten ikke har større intr for, men vi gir hverandre så mye oppmerksomhet som muig når disse tingene kommer opp i samtaler... Vi har et flott forhold, men ikke pga alt dette, men pga at vi hele tiden har en god og åpen dialog, vi har rom for hverandres særheter og raiteter, og jobber daglig med å gjøre vår hverdag og vårt forhold så bra som mulig:) Det viktigste i et forhold er å ha gode følelser og tanker om sin kjære, og at man jobber HELE tiden for å gjøre forholdet så bra som mulig:) Man må jobbe selvom ting går kjempebra, for det legger grunnlaget for at ting er lettere å hanskes med når det går dårligere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå