Gå til innhold

flere med halsbrann?


prins(esse)

Anbefalte innlegg

er i uke 22+2 og har halsbrann til alle døgnets tider, men spesiellt om kveldene. Hadde det med min førstefødte også,men da mye senere i svangerskapet. noen tips om hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp, har også fått det... Hadde det også i forrige svangerskap, men jeg fikk det også senere...

For meg hjelper det å drikke melk til maten.

Vi får krysse fingrene for at det ikke blir så mye verre enn det er nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=) Jeg er i uke 23+3 og har hatt halsbrann i lange tider. Jeg var på apoteket i dag og fikk tak i noe som heter Gaviscon. Det er tyggetabeletter mot sure oppstøt og halsbrann som fåes reseptfritt. De skal tygges godt og svelges ca.1/2 time etter et måltid, like før sengetid eller når ubehaget oppstår. Jeg har ikke prøvd dem selv enda, men det sies at de er effektive=) Jeg har selv prøvd å drikke melk, det lindrer bare en liten stund til meg før halsbrannen kommer tilbake. Så nå tenkte jeg at jeg skulle prøve disse tyggetabelettene! Kanskje de hjelper deg også=) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har mye halsbrann nå. Hadde det sist svangerskap også, men da begynte det mye senere...

 

Jeg tar Novaluzid (tabletter) noen ganger om dagen. De hjelper veldig veldig fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar. Veldig imøtekommende folk her inne :) Må nok gå til innkjøp av noe jeg også, enda godt å vite det er borte etter fødselen, selv om den er langt vekke også da.. hehe synes tiden går sakte nå,men med plutselig er vel både julen å nyttår kommet så da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja gaviscon hjelper. ikke gå med d d kan ødelegge spiserøret og andre ulemper. gaviscon fåes på apoteke for en liten penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann vet jeg alt om....... var veldig plaget i sist svangerskap og det blir bare værre og værre. Denne gang har jeg faktisk vært mindre plaget enn sist men bare går å venter.......... får gutt denne gang mot jente sist men det skal ikke ha noe å si. Følte jeg nærmest fikk halsbrann mot alt jeg spiste sist. Pølser var helt forferelig det samme var sterk mat. OG så var det ekkelt å sove. Men da ungen var ute forsvant halsbrannen som dugg for solen.:-) Jeg spiste mye gaviscon, finnes og i flytende form (smaker forferdelig, men hjelper) ellers brukte jeg Novaluzid. Legen var litt restriktiv med det men det er i følge apoteket ikke farlig. Ble nesten litt skremt da legen sa jeg ikke skulle spise det for da hadde jeg jo allerede dytta nedpå ett lass av de tablettene. SÅ slo han opp i legeboka si og så fant han ut at det ikke var farlig allikevel, men han likte nå bedre gaviscon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann ja...

Jeg har flytende gaviscon. Kan ikke fordra de tablettene, de setter seg fast i tennene...

Er du i beita så hjelper faktisk Love hearts. Også smaker det jo godt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg også anbefale vanilje-is...

Har en to-liters boks i fryseren jeg må ta litt av med jevne mellomrom. FUnker for meg og så er det jo godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang (23 uker i dag), og har merket antydninger til halsbrann den siste uka. Tenkte jeg skulle begynne å søke råd mot dette hvis det utvikler seg, men nå fikk jeg jo massevis av gode tips på her, så tuusen takk alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samarin jeg også. Synes det hjelper. Sist jeg gikk gravid tygget jeg på noen tabeletter som ikke hjalp i det hele... Men, nå er jeg bare 24 uker på vei da. Synes halsbrannen kom tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har helt sykt halsbrann! Prøvde den derre gaviscon i flytende form, smakte helt forferdelig. Tror jeg fikk en eller annen form for reaksjon i magen eller noe, for jeg spydde som en gris! Helt grusomt.... Er i 23. uke nå, og hadde halsbrann nesten hele forrige uke... Håper jeg slipper dette konstant frem til fødselen.

Noen som harprøvd gaviscon tyggetabletter OG i flytende? Som vet hvordan de funker i forhold til hverandre? Tør jo ikke å ta den mere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nyco funker for meg ved sure oppstøt og Link tyggetabletter ligger som en kjær venn på nattbordet når halsbrannen tar overtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titralac er veldig effektive + di er mykje mindre enn gavison å di smaker mint... heilt supre i mitt tilfelle (syns gavison var heilt forferdlige)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har halsbrann som kommer og går. FIkk tips fra ei på jobben om å spise loveharts drops . synes det funker fantastisk bra, spiser ca 3 stk så gir det seg. kjempe fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...