Graciegirl Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Vi skal feire jula med min fars kjæreste og hennes storfamilie. Det er masse mennesker og vi har funnet ut at det beste er å lage litt godteri til de ulike småfamiliene. Gaver til alle og enhver blir voldsomt dyrt. Har allerede funnet noen fine julebokser (eller hva det nå heter) på Søstrene Grene. What to put in them, det er spørsmålet. Må også nevne at jeg er ei KLØNE på kjøkkenet og at har en tendens til å miste tålmodigheten midt i bake/koke/steke prosjekt. Er det noen som har en knasende enkel oppskrift på julegodt?!
dritgrei hei hei! Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 de karamellene ble veldig gode... men det kan nok hende at du må ha bakemannen din på lag... for det tar litt tid ;-)
Næsningsfrua Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Jeg er dårlig på å lage, men knallgod på å spise julesnadder! Lite kreativ som jeg er hadde jeg gått for twist-varianten, jeg:)
dritgrei hei hei! Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/139118033
Sara Rompompei Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har 2 forslag. Det ene er hjemmelaget marsipan. Litt arbeid. Men supergodt. Du tar lik mengde skoldete mandler og melis og maler først mandler 2 ganger og så 1 gang sammen med melisen. Etterpå tar du i eggehvite til du får en passe deig. Lag kuler, hjerter eller annet fint. Godt å tilsette litt sterke saker også og dyppe i sjokolade. Det andre forslaget er å kjøpe odense kransekakedeig. Rull ut kuler og trykk litt flate med en mandel i midten. Stekes til de er bittelitt brune. Skikkelig nydelig og superenkel hjemmelaget juksekake hihi Vil du jukse litt med marsipanen så kjøper du ferdig hos bakeren eller i matbutikken. Men den du lager selv er aller aller best altså.
indigo Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 min kusine nevnte noe på telefonen ifjor...;p ...som ligger i bakhodet uprøvd. det var enslags hjemmelaget after eight. Melis og vann i passe blanding, dvs. LITE vann, da, og "krydret " med peppermynteolje. bruk teskje og legg passe små klumper utover et bakepapir, evt. klem flatt, eller form som du vil på en eller annen måte, og hell tilslutt smelta kokesjokolade over, og la stivne. VIPS så var det snadder....? ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå