Hellinor Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Min lille venn sliter med hard mage etter innføring av mat ved 5 mnd alder. Svisker og malt har ingen effekt. Har gitt laktulose som hjelper noe, men synes det er vanskelig å få i han. Hm, kan jeg prøve biola tro? Vet jo at de ikke skal ha yoghurt før 10 mnd, men det er jo ikke snakk om å prøve er enn en barneskje daglig eller noe. Har lest om mange som har hatt kjempeeffekt, men er litt skeptisk pga allergidisponering osv. Han blir hard i magen uansett, må hjelpe han å få det ut 2. hver dag. Kjipt ja.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Snakka med helsesøster om akkurat dette faktisk, og hun sa at jeg kunne gi Matilde (som da var 8mnd) en teskje biola om dagen.
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 huff blir nok kåret til dibs verste foreldre vi da,.. her får lillegutt på snart 7 mnd en HEL biola/naturell med frisk frukt HVER eneste dag.. med fullstendig klarsignal fra 2 leger og helsestasjon. TENK! går iallefall veldig fint her, og på sykehusavdelingene/barneklinikker for babyer gir de faktisk en ts med biola dersom de har magetrøbbel
erteposen + 4 Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Jeg unngår kumelk, men har allergi i familien. Tror ikke biola nødvendigvis fungerer. Frukt og økt fiberinnhold i maten fungerer heller ikke?
erteposen + 4 Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Da har du fått klarsignal. På barneklinikken der vi har vært mye i perioder er ikke dette vanlig. Melk kan også gi hard mage, og de samme bakteriene som er i biola finnes som mixdur og blir brukt. Har en ikke melkeallergi i familen kan en selvsagt vere mer rund i kantene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå