Gå til innhold

Biola til baby 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille venn sliter med hard mage etter innføring av mat ved 5 mnd alder. Svisker og malt har ingen effekt. Har gitt laktulose som hjelper noe, men synes det er vanskelig å få i han. Hm, kan jeg prøve biola tro? Vet jo at de ikke skal ha yoghurt før 10 mnd, men det er jo ikke snakk om å prøve er enn en barneskje daglig eller noe. Har lest om mange som har hatt kjempeeffekt, men er litt skeptisk pga allergidisponering osv. Han blir hard i magen uansett, må hjelpe han å få det ut 2. hver dag. Kjipt ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakka med helsesøster om akkurat dette faktisk, og hun sa at jeg kunne gi Matilde (som da var 8mnd) en teskje biola om dagen.

Skrevet

huff blir nok kåret til dibs verste foreldre vi da,..

her får lillegutt på snart 7 mnd en HEL biola/naturell med frisk frukt HVER eneste dag..

med fullstendig klarsignal fra 2 leger og helsestasjon.

TENK!

går iallefall veldig fint her, og på sykehusavdelingene/barneklinikker for babyer gir de faktisk en ts med biola dersom de har magetrøbbel

Skrevet

Jeg unngår kumelk, men har allergi i familien. Tror ikke biola nødvendigvis fungerer. Frukt og økt fiberinnhold i maten fungerer heller ikke?

Skrevet

Da har du fått klarsignal. På barneklinikken der vi har vært mye i perioder er ikke dette vanlig. Melk kan også gi hard mage, og de samme bakteriene som er i biola finnes som mixdur og blir brukt. Har en ikke melkeallergi i familen kan en selvsagt vere mer rund i kantene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...