Gjest Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jenta vår har vært dårlig siden september. Og da dårlig i form av at hun puster som en kols-pasientType 3-4-5 dager dårlig, to dager bra, så dårlig igjen. Men hun er forholdsvis bra på dagen. Og da dårlig i form av at hun puster som en kols-pasient. Har vært hos legen flere ganger på dagen, men da er hun jo bra. Selv om vi forklarer hvordan tilstanden er om natten, så får vi beskjed om at "ja, men hun virker da frisk nå, se det an dere, og ring hvis hun blir dårlig igjen" Så kommer natten, hun er like dårlig. Vi ringer, men nei da får vi ikke komme inn fordi det er natt, mye å gjøre osv. "Kom i morra hvis hun fortsatt er dårlig" I kveld bestemte vis oss for at NÅ ER DET NOK, nå skal hun inn så de får se henne mens hun er dårlig. Får krangla oss til å komme. Og når vi kommer, da er det "oi oi oi, så dårlig hun er, har hun vært sånn sååå lenge sier dere, nei og nei" åååå, hvorfor kan de ikke høre etter da? tenk hvis de hadde tatt oss seriøst første gangen. Hvorfor skal de automatisk gå ut i fra at vi overdriver? Anyways, kan virke som om det er astma hun har. Fikk henvisning til sykehusinnleggelse i kveld. Men fikk prøve ventolin (eller noe i den duren) hos legen først. Og det var jo som en vidunderkur. Jenta ble jo frisk på null komma niks. Plutselig ville hun drikke og spise (ikke våt bleie siden i natt) Så nå har vi fått med oss ventolindingsen hjem. Skal vente til klokka ti og se om hun får våt bleie. Gjør hun det så skal vi tilbake til legen i morra for å ta prøver. Har hun ikke våt bleie til klokka ti skal hun legges inn i kveld.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Kan det være muggsopp i de daglige omgivelsene hennes?
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Satt faktisk akkurat å diskuterte muligheten med mamma. Problemene begynte nemlig bare noen uker etter at vi flyttet til ny leil.Ikke vært syke en dag før vi flytta hit. Bor i en gammel mur-blokk. Så sjangsen for at her er fukt eller mugg er jo forholdsvis stor. Skal få målt hvordan det ligger an her fort som f. (skummle saker)
Cat.68 Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Arghh, dette er sykehusNorge på sitt værste. Blir så provosert av å høre slikt. Vi holdt på å miste minste jenta på grunn av at de ikke ville ta oss alvorlig hos helsesøster, heldigvis kom vi til sykehuset i siste liten. Godt å høre at hun er blitt tatt håndt om nå ,og at dere er overvåket. Lykke til og god bedring til jenta deres. Klem
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Ser ut som om det er lurt å sjekke det grundig ut snarest mulig, ja. Vet av personlig erfaring hvor skadelig det kan være.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Ikke bra når man ikke blir tatt seriøst. Huff, håper det ordner seg med lille jenta deres!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Viktig å holde fokus på å finne ut årsakene til at hun er dårlig. Skulle det være muggsopp så kan hun ikke bo der. Og det kan godt hende hun ikke trenger medisin bare hun ikke eksponeres for muggsopp. Er det astam har dere fått en klar indikasjon på hva hun ikke tåler om det er muggsopp i huset.
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Ja, det er så unødvendig syns jeg. Jeg har i utgangspunktet stor tiltro til leger, jeg mener, det er de som sitter med utdanningen og erfaringen. Så jeg har ikke så mye å stille opp med. Når en (eller forsåvidt flere) leger sier at "dette går over", "det er bare en virus-infeksjon" osv. så føler ikke jeg at jeg har noe grunnlag for å skulle nekte på det og krangle. Så blir man gående hjemme med syk unge. Magefølelsen skriker at noe ikke er som det skal, men fornuften sier at nei, nå har du snakket med lege så mange ganger. Nå må du slutte å være hysterisk og stole på at de tross alt vet hva de snakker om... Jeg er ihvertfall sjeleglad for at det var mannen min som ringte i kveld og ikke jeg. For jeg hadde sikkert gitt meg, mens han ikke så lett tar et nei for et nei. Godt at de forhåpentligvis finner ut hva som feiler henne nå!
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Jepp. Både jeg og mannen har vært mye syke i høst (luftveisinfeksjoner) Jeg er vanligvis aldri syk. Så akkurat nå syns jeg det kan virke som om det er noe med leiligheten. Egentlig utrolig at jeg ikke har tankt tanken før nå.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 Hvis det begynte etter dere flyttet, ville jeg nok kanskje vurdert om det har noe sammenheng. Jeg fikk nemlig astma når jeg begynte på videregående. Da var det en gammel murbygning. Slet veldig det året jeg gikk der, men når jeg byttet skole så ble problemet borte. Har merket det kun en gang etter det, og da bodde vi i en leilighet med sopp.
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #11 Skrevet 4. desember 2008 Ja, mamma er type inneklima-nazi fordi hun da jeg var baby bodde i et gammelt murhus, der jeg var konstant syk (lungebetendelse, bronkitt osv) men ble frisk og ikke vært syk siden så fort vi flyttet. Det er ikke noe å spøke med. mene, hvordan finner man ut om det er mugg i huset? Fuktighet er jo forsåvidt enkelt å måle. Men hva med mugg?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #12 Skrevet 4. desember 2008 Det finnes firma som kan sjekke om det er sopp i huset. Sjekk gule sider, kanskje du finner noen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #13 Skrevet 4. desember 2008 Norges Astma- og Allergiforbund (NAAF) kan hjelpe med å si hvem og hva som kan måle evt sopp. Ring dem, de er hjelpsomme. www.naaf.no
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 4. desember 2008 #15 Skrevet 4. desember 2008 Stakkars liten jente:( Det er så kjedelig når man ikke blir hørt og ikke får noe skikkelig undersøkelser fra legen. Håper dere finner ut av det fortere enn svint så dere får flyttet dersom det er leiligheten som er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå