Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Hvor er grensen for dere? Og hvor definerer dere grensen for alkoholiker?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Når vedkommende blir beruset, drikker jevnlig (daglig eller i perioder) og MÅ ha seg et glass eller fem for å roe ned. Når alkoholen blir en viktig del av hverdagen til vedkommende.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Når dem drikker seg drit full midt i uka og gjerne holder på flere dager i strekk for og reparere er dem alkoholikere synes jeg. Ei vennine av mamma er helge dranker som jeg kaller det ;P hun drikker hver helg fra fredag til søndag. Hadde det ikke vært for at hun hadde jobb hadde hun sikkert vært mye værre ut på kjøret. Min onkel er periode dranker. Han kan drikke 14dager istrekk for så være avholds i 14dager.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Det kommer litt an på. Når man må drikke fordi det er helg, har man et problem med alkohol. Alkoholiker er man når alkoholen har tatt kontroll over ens liv. Trenger ikke å være konstant full, men når alkoholforbruket går ut over familie eller økonomi, jobb eller noe annet.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Når alkoholen tar styringen over livet og hverdagen. i mine yngre dager kunne vi drikke hver dag i to uker når vi var en gjeng på ferie sammen, men når hverdagen kom så var det slutt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Jeg personlig mener grensen går når noen føler at de MÅ HA... At de ikke klarer å motstå fordi det rusen gir de er det de higer etter. Har en bekjent som er 24 og ikke etablert eller noe, men får inntrykk av at det MÅ drikkes hver helg og han må reparere med 1 -2-3 øl på søndagen. Men det stopper som regel der, men livet er helg-og drikking... Synes det er skummelt, men tror han har "kontroll" men personlig synes jeg det blir for mye, for hvem som helst, Etablert eller ei, barn eller ikke. Men det er min personlige mening.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå