Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg ang NAV?

Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor strenge er NAV når det gjelder dispansasjon til å reise utenlands under sykmelding? Første uke i Februar har jeg og venninnen min biletter til Firenze i 4 dager, MEN det virker som om jeg har fått bekkenløsning nå og den blir bare værre og værre... Må jeg enten da ta meg sammen til jeg har vært i Firenze, eller må jeg droppe turen? Noen som har erfaring og kan hjelpe? Turen er jo betalt, og kan vi ikke dra vil vi jo tape noen tusen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for nok pepper nå, men 4 dager? hadde bare reist jeg. er ikke mange dager dette.

Skrevet

Jeg skrev bare på at jeg var i utlandet fra da til da. så fikk jeg ikke penger for ferien men det hadde ikke jeg fått uansett. Greit å ha mitt på det reine

Skrevet

Jeg har jo uansett fått klarsignal om ferie den uka, så jeg vil jo ikke få penger uansett! Er det virkelig så enkelt?

Skrevet

Ja, så lenge du har ferie, er det greit så vidt jeg har skjønt. Du fører bare bakpå sykmeldingen at du har ferie i det og det tidsrommet.

Skrevet

Jeg har forstått det slik at sykemeldte somregel ikke får reise fra landet. Untaket er om ferien kan gjøre godt for sykdommen eller plagen den sykemeldte har. Trodde det var straffbart å reise uten klarsignal fra legen??

Skrevet

Det er det jeg også har hørt... Men om det da er sånn at hvis jeg gir beskjed og ikke får penger den uka, eller...? *forvirra blåndine nå*

Skrevet

Det som er en ting å tenke på som jeg nettopp fikk vite, er at enkelte feriedager får du ikke igjen om du er frisk nok til å reise på ferie , men for syk til å gå på jobb.... Så det er ikke alltid du får overført feriedagene til en ny periode. Dette er det NAV som har bestemt, så da kan de jo ikke nekte folk å reise om de mister feriedagene sine uansett. Nei, NAV sine regler er ikke gode å skjønne. De sier en ting, men så er det ofte mange unntak og omveier.... Ta deg en telefon til NAV. Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...