Gå til innhold

Er jeg fullstendig urimelig???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag for fjorten dager siden feiret vi min og kona til svoger sin bursdag. De kom over til oss for å lage mat og det ble veldig sent før vi var i seng. Er ikke vant til slik rangling. Opp tidlig neste morgen med barna.

 

Forrige helg var det julebord på min jobb. Det var kjempekoselig og det ble da også naturligvis veldig sent. Mamma var barnevakt og sto opp med barna, men jeg måtte stå opp senest kl 11 siden jeg måtte bake kake og vaske hus til gjestene kom kl 15 (tuppa sin 2 årsdag).

 

Mandag denne uken var jeg på trening, tirsdag dro jeg på sykebesøk til min nyoperete søster like etter jobb, i går var vi i bursdagsselskap hos broren til sambo rett etter jobb...idag har jeg vært litt i byen for å handle litt julegaver. Er langt fra ferdig...

 

Neste helg er det julebord på jobben til samboer. Det er med partner og det sier seg selv at det blir sent denne helgen også

 

Nå til helgen kommer svigers hjem fra syden etter 2 mnd der og de har invitert oss og broren til sambo+ kona med seg ut for å spise en bedre middag på lørdagskvelden. Jeg kjenner jeg er dødssliten, noe jeg har vært mye det siste halve året. Mye trøtt og mer utålmodig med barna enn det jeg er til vanlig.

 

Så sier jeg til sambo at jeg heller vil være hjemme og slappe av. Da trenger vi ikke stresse med å få barna bort til overnatting da jeg har dem hjemme sammen med meg istedenfor. Han mener at jeg burde klare kvelden uten problem og at det er frekt å avslå invitasjonen bare fordi man er sliten.

 

Jeg jobber fulltid og har ei jente på 2 år og en gutt på straks 4 år. Jeg er kjempesliten, julegardinene på kjøkkenet er enda ikke kommet opp og det har ALDRI skjedd før...bruker ALLTID å ha det ferdig pyntet til 1.søndag i advent. Men ikke i år, har rett og slett ikke orken...

 

Er det så urimelig av meg å ville holde meg hjemme og slappe av lørdagskvelden istedenfor å dra ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du har mye i gjære for tiden, men to timer ute å spise middag sammen med familien er vel ikke stress? Du kan jo kjøre og ta en tidlig kveld allikevel.

Slapp av på fredag heller :)

Skrevet

Tja, litt kanskje? Ser ikke at et middagsselskap hos svigers kan være så slitsomt, heller avslappende og koselig. Skjønner jo at samboeren din vil dra siden de har vært borte så lenge.

 

Vent heller med gardinene en uke til du. ;o)

Skrevet

Men vi skal ikke til svigers å spise, men vi skal på resturant for å spise. I tillegg har aldri ungene vært på overnatting før så vi må dit for å legge dem først. Og jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å slappe av på søndagsmorgenen før jeg har hentet ungene...syns det er dumt at helgene blir spolert av slike ting siden ettermiddagene er så kort sammen med barna.

Skrevet

Jeg syns ikke du er fullstendig urimelig, du skal ikke gå på akkord med deg selv hvis du er helt på felgen.

 

Men kan du ikke fortelle de at du har veldig lyst til å se de, men at du er så sliten om dagen og at du i tillegg er lei deg fordi du syns du har for lite tid med ungene dine. At du gjerne blir med på restaurant, men da MED unger og bil, hvis de kunne tenke seg å forandre litt på planene?

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Si til din mann at han kan henge opp julegardiner, handle julegaver og stå opp med ungene, så er du med, hehe=)

Skrevet

Sauen, det var lurt:)

Lurer på han han ville svart til det.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Hehe, syns bare det virket som om hun hadde alt ansvaret i hovedinnlegget... Men nå er jeg troll til kjærring også da...=P

Skrevet

Jeg hadde vel strekt meg så langt, og hadde heller faket syk om jeg absolutt ikke ville. Du trenger jo ikke ta det helt ut, og kan gå hjem etter middagen og la mannen være igjen. Synes det er helt rimelig å vente med julegardinene til jul:)

Skrevet

Hehe takk for svar jenter=) Han gjør endel husarbeid, men det er mest kjøkken og bad. Jeg handler alle julegavene, til hans familie også. Jeg pynter til jul og styrer med alt som hører jula til (ikke julemiddagen da).

 

Uff, det har liksom ingenting med svigers å gjøre i det hele tatt altså. De er kjempegreie og alt det der, men kjenner ikke en plass at jeg gidder. Pynte seg og sitte og være blid hele kvelden når man mest har lyst å ta på seg en slitt joggebukse og ligge på sofaen foran tv'n hele kvelden.

 

Jeg ble ikke noe glad da jeg hørte om disse planene, uff...det hørtes veldig utakknemlig ut...men ellers er jeg en jente som er med på det meste og som syntes slikt som dette er skikkelig koselig...men ikke når det blir 4 helger på rad...

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du egentlig kanskje forventer litt mye av deg selv, hvorfor stresse med de gardinene og slikt i tillegg da?

Er da ingenting å tenke på, jula kommer lell;)

Skrevet

Med full jobb, to små som er relativt tette, er det ikke rart du er sliten. Hvis ikke de rundt deg kan akseptere ett eni fordi du er sliten, så dem om det! Du må faktisk unne deg å få fri innimellom også

Skrevet

Du må lytte til din egen kropp og stoppe opp når du kjenner at du er så sliten. Syns det må være greit å si nei av og til, burde være mye flinkere til det selv. Bare forklar dem situasjonen så vil de sikkert skjønne det og kanskje komme med et annet forslag eller utsette det litt. For å ha noe å gi andre, må man ta vare på seg selv først og fremst og det er ikke ok, om en er så sliten at det går ut over barna.

Skrevet

Skjønner goft at du er sliten.

Men dine svigerforeldre har tross alt vært borte lenge, så jeg synes du bør holde ut en middag med de:)

 

Hvorfor ikke kutte ut et par av de andre tingene isteden??

Skrevet

Er lov å være sliten!! Hvis du føler mest for å slappe av den dage så gjør det=)

Regner med du skal være litt sammen med de i jula...? Mannen din kan jo gå så får du hentet deg litt inn igjen.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...