Gå til innhold

redusert skatt når en får barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke så mye peiling på sånt hehe.. mamma som nevnte at en får redusert skatt når en forsørger et barn.

noen som vet hvor mye? eller er det kansje forskjellig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg også på :) noen som vet??

Skrevet

dytter!!

Lurer jeg også.. ;)

Skrevet

nei, det er nok ikke det nei (så sant du ikke er alene om omsorgen)

Det er en del utgifter du kan skrive av skatten på selvangivelsen.. dette er da utgifter som barnehage/skattebetalende dagmamma, osv. Les skattenøkkelen, mange tips der. Dine penger har også oversikt over hvilken kostnader du kan skrive av på skatten.

Dersom man er gift, og kun en av ektefellene er i arbeid, er man i skatteklasse to.(også kun om man har barn)

Dersom dere kun er samboere men med barn, og kun en intekt er det ikke skatteklasse to...(forstå det den som vil)

Dersom man er alene om omsorgen for et barn er man også i skatteklasse to....flytter man sammen med noen..og man kun har en intekt kommer man glatt i skatteklasse en igjen..( igjen forstå det den som kan)

Skrevet

Fant dette... hjalp det noe?

Foreldrefradrag:

Dette gis kun hvis du har virkelige utgifter til «pass og stell» av barn. Fradraget er på inntil 25.000 kroner for ett barn. For hvert ekstra barn øker fradraget med 15.000 kroner. Barna må være 12 år eller yngre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...