Gå til innhold

første natt borte fra gullungen...


alberg

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Har dere reist bort/sovet borte fra minien enda???

sitter her og skal bestemme meg for om jeg skal på besøk til venninne fredag til lørdag. har ikke vært borte fra minsten enda...kjenner jeg kvir litt for det. Er det jeg som er treig, eller er det flere her som ikke har hatt en natt borte???

 

jeg ammer litt på dagtid..han er ikke så vant med flaske (vår feil...)..

 

Noen som har noen synspunkt på dette??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært borte så lenge fra vår lille tulle, bare noen timer på dagtid. Hun tar ikke flaske og jeg ammer flere ganger på dagen enda, så det lar seg lissom ikke gjøre..

 

Dere kan jo prøve litt med flaske/kopp og se om han spiser seg mett. Tulla her drikker fra kopp, men aldri nok til at det blir et fullt måltid - kanskje bare 20 ml..

 

Men jeg synes det er på høy tid at vi marsmammaer kan reise bort litt. Det tror jeg vi har veldig godt av etter 8-9 mnd hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært borte fra henne en natt enda. Svigermor sier titt og ofte at hun gjerne vil ha lille gull en hel natt, men jeg er rett og slett ikke helt klar for det enda. :-) Men det er jo ingenting galt i om du er borte fra han en natt. Så lenge dere får han til å ta flaske så går det nok fint. Du må nesten bare kjenne hva som blir rett for deg. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

sønnen min er 8,5 mnd og jeg har ikke tall på hvor mye han har sovet borte hos besteforeldre! han sov borte første gang da han var 6 uker, grunnet bryllup. det er usunt å ikke la barnet sove borte!! og stakkars besteforeldre som ikke får deltatt! det er rett og slett egoistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoistisk??? Nå har jeg hørt det også!! Og usunt??? Hva begrunner du det i?? Kjenner jeg blir veldig provosert av deg over her:-(

 

Hadde du dratt bort fra en unge som er avhengig av å få melk, når hun ikke vil drikke melk av kopp eller flaske??? Da vil jeg i tilfelle kalle deg egoistisk!

 

Men egentlig så trenger man ingen grunn til ikke å ha vært borte fra ungen sin en natt når de bare er 8 mnd. Men å sove på andre steder er lurt, men det trenger ikke å være uten mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har en sønn på 8 mnd som har sovet borte mange ganger hos mine foreldre og mine svigerforeldre.. og for meg så virker det litt rart at ungene deres ikke har sovet borte enda! jeg har aldri ammet, så han er vant med flaske, blir vel litt lettere av den grunn!

 

Men burde dere ikke "tvinge" ungen deres til å ta litt flaske, også er jo ungen over 8 mnd så han eller hun må jo ikke ha melk! spiser vel annen mat som barnevakten kan gi?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har virkelig prøvd å få snuppa til å ta flaske.

 

Her avslutter vi og starter dagen med mm. Det er kun tre uker siden vi nattavvente, så de to gangene kommer hun til å få en stund til ihvertfall. Men såklart så ser jeg for meg at det ikke er så altfor lenge til jeg kan dra bort litt. Kjenner jeg trenger litt luft under vingene. Men å kalle oss egoistikse og synes synd på ungene våre, kan dere bare la være!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså, ikke for å være vanskelig men det går vel ann å gjøre unntak iforhold til melk om morgen og kveld!? en må vel på død og liv vel ikke ha rutiner det ikke går ann å rikke litt på? det er ikke for å være slem eller dum :) men synes 8 mnd uten barnevakt på natta er fryktelig lenge!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette måtte jeg bare kommentere kjenner jeg. Sønnen min er nå 9 mnd. Men, siden han var 3 uker har jeg vært på håndballtrening. Er borte 3 kvelder i uka, der far er hjemme med lillemann. Ut over dette har hverken jeg eller sønnen behov for at han ligger borte. Så dette forstår jeg ikke, kunne tenkt meg noen saklige argumenter for at barna på død og liv skal ligge borte. Her er vi og besøker besteforeldre på begge sider, og de har vært barnepassere på dagtid, om noe skulle oppstå. Sønnen er en meget sosial gutt, strekker hender til alle, og er på ingen måte avstumpet psykisk for at han ikke har overnattet hos besteforeldre til en stadighet.

Men, forstår også dere som har hatt barnepike for å komme dere ut. Var selv i samme situasjon med førstemann, min første er 9 år... Da var jeg yngre, og likte å få litt pause, og komme meg ut med venner en og annen helg. MEN, jeg finner absolutt ingen gode argumenter for at ungene behøver å overnatte bort, dette er kun for deres egen del. Så ikke gå sånn på til en stakkars som ikke har de samme behovene. Sånn fungerer det ikke. Vi er forskjellige og har forskjellige meninger, og det bør respekteres. Men at noen er egoistiske og behandler barna sine dårlig for at de ikke sender dem bort på overnatting, det blir bare for dumt.

Jeg for min del begynner å bli så gammel, 29 år :), at når helgen kommer og mann og barn har fri fra skole og arbeid, er ikke det å levere fra meg ungene jeg tenker på. Så vi er alle forskjellige, og alder og intresser spiller nok også en rolle på de valgene vi tar:)

 

Ønsker dere alle uansett ei god jul:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet 'HjelpesMej' :-) Det er sikkert også noe i det med alderen. Jeg er selv 31 og er for lengst feridg med bylivet og er ikke så rastløs i kroppen lenger. For meg er familielivet det som gir den store gleden. Jeg er borte kvelder sammen med veninner og koser meg selvsagt med det. Men noe mer har jeg ikke behov for.

 

Ser at den ene som synes vi MÅ ha barnevakt på natta kaller seg ...85 og det er jo itilfelle 8 år yngre enn meg - kanksje ikke helt moden for å få barn!! Litt slemt kanskje nå men..

 

God jul ja;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten også at du mamma85 har en unge som sover natta igjennom. Ikke alle har det så lett som deg. Det er MYE enklere å levere fra seg en unge som sover, enn ei som våkner ørti ganger i løpet av natta.

 

Du må tenke deg litt bedre om før du buser ut med det du gjør. Folk har alltid sine grunner til at man gjør som en gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

her skal lillgutten sove borte uten oss for første gang på lørdag... det er med bestan sin som han virkelig elsker,som skal passe, så tror ikke det blir noe problem bortsett fra morgen puppen i 6 tiden som han SKAL ha ;) men har pumpet meg så går sikkert greit :)

blir vel verre for meg enn for ham ;) har ikke vært borte fra ham i mer enn noen timer på dagen, så når han har lagt seg for kvelden.

 

synes det er opp til vær enkel person om de vil vær borte fra barna sine eller ikke.

 

Jeg liker rett og slett ikke være borte fra ham eller har ikke behov og er 24 år...

 

han har forresten akkurat begynt å sove til 5-6 om morgonen så er ikke enkelt for noen å passe ham om de ikke har pupp med melk i ;) og er ikke det bra for barna å die til de er rundt året? JO!

(om du har melk så gjør det, om du har det og ikke ammer er du kanskje en smule egoistisk )

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dette er jo opp til hver enkelt!!

Noen er det lettere for enn andre..noen ammer om natta..om dagen..noen tar ikke flaske..noen skal i bryllup...noen tar en fest...noen har mange rundt seg som vil låne baby litt....noen har ikke det!!!

Vi har 2 barn sammen og han har 2 fra før og det hender vi låner

bort noen for å gjøre noe med de litt større barna....

Eller helt barnefri for rett å slett å bare vere OSS en kveld/natt:)

DET TRENGER VI!!!!!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...