Mayken Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Vet jeg har spurt om noe lignende tidligere, men er sånn i tvil nå. De ringte meg fra barnehagen på tirsdag i 15.00 tiden. Da hadde snuppa hatt en diare bleie. Vi hentet henne, men hadde kun en bleie med litt løs avføring etter at hun kom hjem. Holdt henne hjemme fra barnehagen i går for sikkerhets skyld. Hadde myk avføring, men da kvelden kom hadde hun 2 bleier med ganske rennende avføring. Har derfor holdt henne hjemme i dag også. Hun har hatt 2 avføringsbleier i dag, myk men ikke rennende, men de lukter ganske ille. Hun har god apetitt, ikke vondt i magen, og er i fin form. Lurer på om jeg kan sende henne i barnehagen i morgen, eller om det er diare hun har? Er ikke diare hyppig, vannaktig avføring, og kanskje magesmerter? Hva mener dere er diare? Ville dere sendt ungen i barnehagen i morgen?
-MtG- Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Det kommer jo litt an på hva som er normalt for jenta deres. Vi har hatt noen runder med diaré uten at han har vært plaget med det. Men da har han hatt en del bleier i løpet av dagen, og mer vannaktig enn han pleier. Lukter også litt surt. Han har normalt veldig løs avføring så det i seg selv trenger ikke å bety diaré. Man må nesten se an om det er oftere, mer flytende og lukter verre enn vanlig. da er det nok diaré og de skal holdes hjemme. I barnehagen vår skal de være hjemme til de har hatt en normal avføring.
ScaryMama Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Nikolai hadde rennende/ løs avføring i går, men tenkte ikke særlig over det fordi han var i kjempe fin form og hadde apetitt osv. Det var først da mannen fikk feber og begynte å kaste opp at vi skjønte at denne "harmløse" diareen til Nikolai faktisk var omgangssyke. Jeg hadde nok holdt hjemme i et par dager etter at den løse magen gir seg pga. smittefare.
Mayken Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2008 Nå har hun ganske myk avføring vanligvis da. Og hun har ikke hatt flere avføringsbleier enn normalt. 2 rennende bleier på 3 dager...hmmmm. De lukter nok litt surt, men hun har spist en del kakemenn i det siste og det inneholder en god del hjortesalt da. Blir vel til at vi får ta henne med oss på 3D ultralyd i morgen da gitt.
-MtG- Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Hvis hun ikke har hatt noen fler bleier enn normalt så ville jeg nok ikke sett på det som diaré.
Vips81 Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 I følge en infeksjonslege jeg kjenner karakteriseres diarè som mer enn 5 vanntynne avføringer i tre eller flere dager:) Men hvilke regler barnehagene har om dette, vet jeg ingenting om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå