Gå til innhold

Er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bruke saltvannsnesespray ca 5-6 ganger i timen en stund? Prøver å venne meg av med rhinox...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan du bruke i litervis til å skylle nesen med;)

Kok opp selv til å skylle med over vasken; 1 teskje salt pr 1/2 liter vann. Kok det opp og kjøl det ned til kroppstemp/romtemp.

Jeg har vært der du er(Otrivin i over 10 år daglig).

Det som gjorde at jeg klarte å slutte, var kortisonspray i en overgangsperiode på noen få måneder(resept hos legen).

Skrevet

Takk for tipset. Kan snakke med lege hvis ikke dette går. Syntes det hørtes litt drastisk ut med operasjon, som jeg hørte var eneste muligheten. Men satser på at det går med saltvann, har blødd neseblod i flere dager nå, slimhinnene i nesen er helt tørre og ekle, og jeg greier ikke å puste... Huff..

Skrevet

Saltvannsoppløsning er helt ufarlig, spray i vei!

Mens den andre derimot, ikke blir man bare avhengig, man kan faktisk miste luktesansen tilslutt også.. det gjorde onkelen min..

Skrevet

Ja, det er ikke godt å slutte. Men det er ikke bra å bruke nesespray for lenge, da den vil forårsake tett nese, i stedet for å hjelpe en med å åpne nesen.

Saltvannet kan hjelpe litt på de tørre slimhinnene også.

Måten jeg brukte kortisonsprayen på, var å bruke begge deler i noen uker, men kutte ned på vanlig nesespray. Brukte kortisonsprayen morgen og kveld. Det var faktisk ganske enkelt da.

Men jeg har tidligere tatt en slik neseoperasjon(laseroperasjon), som da bare lettet tettheten litt. Det var ikke nok til å slutte med nesesprayen. selve operasjonen var grei nok. Jeg var våken, med lokalbedøvelse. Og så hadde jeg en VELDIG tett natt etterpå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...