Gjest Nordavind fra sør Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Ser mange sier, MA som har desverre mistet. Trodde det het SA jeg da. Altså spontan abort? Sender mange varme klemmer til dere som har mistet. Og mange lykkeønskninger videre...Triste greier og stort mareritt for meg og sikkert mange andre. Enda jeg er ikke gravid engang...
Guttemamma75 Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 MA = missed abortion.. Altså, man har abortert (fosteret er dødt) men kroppen har ikke støtt det ut slik som ved spontan abort..
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 MA står for missed abortion etter det jeg har skjønt... da dør fosteret i magen uten å komme ut... under en SA kommer alt ut...selv om noen trenger utskrapning. Det er hva jeg TROR, i hvertfall..mulig jeg tar feil.
Lillevenn33 Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 MA er en missed abortion. Da er babyen død i magen, men du har ikke begynt å spontanabortere enda. Ofte har babyen vært død i flere uker uten at moren er klar over det. Man oppdager det som regel gjennom UL. Så MA er en type SA, hvis du skjønner. Da må man som regel gjennom en utskrapning eller en medisinsk abort for å fjerne det som er i livmoren. Kanske folk bruker MA for medisinsk abort osgå, men her inne er MA som regel brukt som missed abortion.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Åååå ja...Tusen takk for svar..Nå ble jeg litt klokere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå