Gå til innhold

julepakkeaksjonen 2008. hvordan funker dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det brukte klær og leker en kan gi?

skal de pakkes inn?

skrive alder utpå pakken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ja og ja :-) Så vidt jeg har skjønt ihvertfall. Vi har laget flere babypakker, pakker inn klær/leker/praktiske ting for seg og en liten ting til mamma'n, og legger alt i en bærepose. Så skriver jeg f eks "jente 9 mnd" på posen.

Dette blir så bra, oppfordrer alle som har noe de ikke trenger å bli med. Det er ganrantert noen andre som har stor bruk for det, og tenk så god jul de får! :-)

Skrevet

men det koster ser jeg, 50 kr for hver gave en gir??

Skrevet

skal alle gavene i en bærepose gis til samme person?

Skrevet

andre som skal være med på dette?

Skrevet

dette vil jeg bidra til også..hvor henvender man seg!?

Skrevet

dette så spennende ut!

blir gjerne med!

hvor mye er det vanlig å legge med i hver pakke, egentlig? noen som vet?

Skrevet

Det koster kr 50,- pr pakke, etter hva jeg har skjønt så får de ingen offentlig støtte og dette er for transportkostnader. Det er jo et fantastisk tiltak, så jeg nøler ikke med å bidra. Du kan putte en pose så full som du får den, mine er vel overfulle men det er sikkert greit. Vet ikke helt hva de trenger, men jeg regner med at de trenger alt!

For de som er på Facebook så finnes det en gruppe der også, masse info der :-)

Skrevet

Jeg mener jo kr 50,- pr pose, du kan jo putte så mange pakker du vil i den og gi så mange eller få poser du vil. Jeg har laget en pose pr pers, tror det er riktig?

Skrevet

som jeg har forstått det...jeg kan fylle en søppelsekk med mange gaver, det viil koste 100 kr..

kan jeg pakke ned feks litt mat/godt?

Skrevet

Mat...tja, vet ikke, men er det f eks hermetikk så vil jeg vel tro at det er veldig populært! Jeg har pakket med sjokolade til mamma'ene da, så da håper jeg ihvertfall at det er greit ;-)

Skrevet

Hei

Har ikke sett denne tråden før nå jeg, og Takk sanasol for at du har oppdatert med svar her :-)

Jeg hjelper til på Julepakkeaksjonen og kan svare på det dere lurer på...nesten alt iallefall :-)

Gå gjerne inn på www.julepakkeaksjonen.org eller på Julepakkeaksjonen 2008 gruppa på Facebook, der finner dere masse informasjon :-)

Ellers så er det slik at det er 1 mottaker pr bærepose, søppelsekk, banankasse osv. Vi har ikke mulighet til å sortere ut enkeltpakker i Romania, til det har vi for liten tid.

Prisene er:

50 kr pr bærepose

og 100 kr pr banankasse/sekk

Om dere lager f.eks pakke i banankasse så kan det f.eks være til en mor med et spebarn, det går fint. Men det er nesten umulig å finne f.eks en hel familie som passer til akkurat dine pakker om det er til forskjellige personer i sekken/kassa. Derfor bør de være personlige :-)

Det stemmer også at vi er helt uten noen form for offentlig støtte. Alt arbeide er basert på frivillig innsats, så for å kunne klare å gjennomføre aksjonen så må vi ta litt betalt for transportkostnadene. Alle de som er med på aksjonen nedover til Romania er med på frivillig basis og får ikke betalt, foruten noen av sjåførene og trailerne som vi må betale.

Prisen har vært den samme i 11 år, og det er vi stolte over å ha klart :-)

Jeg har selv også vært med på mange slike turer, og det er virkelig minner for livet! Pakkene blir delt ut fra hånd til hånd, og det er helt utrolig spennende å se hva de får i pakkene, og ikke minst gleden og forventningene til de som mottar....ubetalelig gøy!!!

Skrevet

man kan også sende sekker med klær

Prisene er da:

50 kr for halvfull sekk med klær

100 kr for full sekk med klær

Skrevet

jeg fikk igrunn veldig lyst til å sende noe, men ser at jeg må kjøre et stykke for å få levert..dumt de ikke hadde mottak i ålesund da..

Skrevet

hei Lillemeg med guttebaby

om du fortsatt har lyst til å sende en pakke så send meg en PM.

Du kan sende pakken til meg og så sender jeg den ned til Romania med bussen som går fra Oslo 18 desember :-)

Det er bussen med folkene som skal jobbe med utdelingene i Romania, men de har plass til et par pakker også :-)

Bare send meg PM eller mail til [email protected] så får du adressen min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...