Gå til innhold

Tidlig ul:)


bamaly

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare bruke anledningen til å anbefale tidlig ultralyd! Jeg var veldig usikker på når jeg har termin, hadde første dag i siste menstruasjon 23. september, men hadde ikke samleie med kjæresten min før 3- 4 uker etter! På ul, (majorstuaklinikken) var bebisen veldig liten, og det stemte som jeg sa at jeg var tre uker bak skjema. Men det gjør jo ingen ting så lenge reka har det bra! Vi kunne se hjertet og all ting selv om bebisen bare var 9 mm lang:) Nå har jeg en litt mer fast termindato og forhollde meg til (rundt den 20 juli) og gleder meg veldig! Det var egentlig bare gøy å se at det var noe der, hadde så rare drømmer om at det skulle være tomt natta før vi dro dit. Anbefalbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som at veldig mange er fornøyde med Majorstuaklinikken. Veldig bra å høre om steder som er bra. Selv gikk jeg for en super tidlig UL for å få bekreftet at det var noe der inne da jeg fikk positiv test (uke 7). Jeg dro på Oslo City Legesenter, annbefales ikke! Gynekologen var veldig tilbakeholden, forsiktig person som snakket så lavt at jeg hørte nesten ikke hva hun sa. Og hun fortalte ingenting bortsett fra ja du er gravid, her er hjertelyden og her er bildene dine.

 

Som førstegangsgravid ønsket jeg litt informasjon, men fikk ingenting fra henne. Ble selvfølgelig lykkelig av informasjonen jeg fikk at det var et levende lite hjertebankende bebis der inne, men jeg var veldig skuffet over gynekologen. Når man betaler 1300kr så føler jeg at jeg har krav på litt ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo Majorstuaklinikken både 100 kr billigere, og mye bedre da!

Legen som undersøkte meg der var kjempeflink, og svarte på ting før jeg rakk å stille spørsmålene... Var selvfølgelig ivrig på å få meg inn en gang til før jeg får noen offentlig UL, for å tjene penger tror jeg, men hva gjør nå det? Det bestemmer man jo selv! Jeg syns det var så gøy, at jeg sa: ja takk, en gang til i uke 12:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dra på en i uke 12 også, blir enten Majorstua eller en som ei veninne har annbefalt, husker ikke navnet nå akkurat.

 

Det er jo rart, når man ikke har noe spesiell mage enda. Beroligende å få se ul i uke 12 for å se at det fortsatt er noe der hehe .. jeg er litt rar sånn!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...