"Liten" lykke Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Hei! Jeg har fått beskjed om at jeg har veldig lang livmorhals.... Noen som vet hvordan det vil påvirke modningsfasen og fødselen?
mammaen til 2+1 Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 jeg har og fått vite at livmorhalsen min er laang og fin... 3cm og at det ikke er noe mellom den og hodet.. ?? Men aner ikke hva dette betyr.. Noen som har peil..??
Fire småtroll Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Jeg fikk også beskjed om det da jeg var på en kontroll med ultralyd for å sjekke leiet på babyen i mitt første svangerskap. Var ca 2,5 uke til termin og gynekologen sa jeg hadde en lenger livmorhals enn gjennomsnittet i tillegg til at ungen lå høyt og jeg ikke var moden, han regnet derfor med at jeg kom til å gå over termin... Han tok feil! Fire dager senere gikk vannet, jeg fikk rier og gikk i fødsel. Vet ikke om det var fordi ungen ikke hadde sunket ned og festet seg, at jeg hadde lang livmorhals eller begge deler som var årsaken, men det ble en lang fødsel. Vannet gikk tidlig søndag morgen, da hadde jeg rier hvert 10.min. Klokka elleve var jeg inne på sykehuset og hadde rier hvert femte minutt, det fortsatte jeg å ha hele dagen. Klokka syv på kvelden hadde jeg rier hvert 3.min og ca 7 cm åpning. Klokka elleve på kvelden hadde jeg fremdeles bare 7 cm åpning og ble satt på drypp. Ungen ble født med hjelp av sugekopp i halv-fire tiden på natta, nesten et døgn etter at vannet gikk. Selv om det var en slitsom fødsel var det den enkleste av mine tre, jeg fikk lystgass men trengte ingen annen smertelindring enn det. Mistet endel blod så jeg var svimmel og slapp noen dager, men ellers i fin form etter fødselen. Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke da, men jeg opplevde at åpningsfasen ble så lang at kreftene forsvant og riene ble for svake. Men med hjelp av riestimulerende drypp gikk alt fint likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå