nickoline og supermann Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Så at ei jeg kjenner hadde skrevet på siden sin at hun hadde blitt spydd ned på jobb i dag... Hun jobber i en stoooooooor barnehage her vi bor. Synes ikke sånt har noe på facbook å gjøre, Tenk hvis mammn og pappan ser det.... Jeg hadde blitt sur og lei meg!
erteposen + 4 Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Foreldre kan vel ikke ta det personlig at barnet spyr på en ansatt? Hadde den ansatte skrevet noe negativ som: Inger er dritt lei av adha gærninger i bhg - er saken en annen.
trippeltopp Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Det er vel neppe en hemmelighet at veldig få blir happy for å bli nedspydd..heh... så lenge vedkommende ikke hadde skrevet: Jeg ble nedspydd av .....(barnets navn) på jobb i dag, så hadde jeg ikke reagert. MEN jeg jobber i barnehage, og jeg ville verken ha vært venn med noen av foreldrene der, eller skrevet noe som hadde med jobben å gjøre, på facebook, i og med at det blir litt lite seriøst i mine øyne..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har barn i en bhg og jobber selv i en annen bhg. Ser ikke helt problemet egentlig... Jeg har noen av de ansatte i mine barns bhg på vennelista mi (mye fordi vi har barn på samme avdeling også) Men jeg skriver heller ikke om ting som skjer i en bhg dag.... Og det gjør ikke de heller. Selv har jeg ingen foreldre fra "min" bhg på vennelista(har ikke jobba der lenge nok til det synes jeg), men hadde jeg hatt det ser jeg ikke hvorfor det skulle være noe problem =)) Uansett har jeg sperra profil, slik at kun venner ser profilen min...
nickoline og supermann Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2008 Det har da ikke noe på facebook å gjøre... hva tror du ble sagt i barnehagen da.... Tror ikke hun sa... fy f... hun spydde ned hele meg....Ville synes det var rart om personalet ikke viste noen form for medfølelse for at barnet var sykt! Jeg jobber i helseinstitusjon i kommunen. ... har besteforeldre og foreldre til venner på facebook på listene mine... kan da ikke skrive at fy faen i dag tømte jeg et ekkelt bekken, eller i dag lukta en bruker så fælt... eller fy faen i dag var det en som hadde pissa ut hele gulvet osv osv... har noe med taushetsplikt å gjøre også så lenge det er så gjennomsiktig...Nei, dette går på å være proff og følge noen enkle retningslinjer.... Glad det ikke er i vår barnehage ihvertfall.... Der vet jeg at dette ikke hadde vært akseptert. Heldigvis.
Gjest -<<- Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Å si at man som ansatt i en stor barnehage har blitt spydd ned på jobb, har ingenting med brudd på taushetsplikten å gjøre. Det er ikke halvveis i nærheten en gang. Jeg skjønner virkelig ikke helt hva du reagerer så på. Skulle foreldrene til oppkasteren bli fornærma fordi den ansatte ikke syntes det var delikat å få akkurat deres lillegulls magesekkinnhold utover seg? =)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 visst det ikke har noe på facebook og gjøre, så har det vel heller ikke noe her å gjøre? det er heller ikke brudd på taushetsplikten, så lenge det ikke er noe konkrete opplysninger. det står ikke hvem barnehage, navn eller alder på barnet osv., med andre ord umulig og finne ut hvem det er. å jeg ser heller ikke problemet. og visst mitt barn hadde spydd ut en ansatt i bhg, og jeg hadde lest på den ansattes status samme dag om at hun hadde blitt sydd ut av et barn, så hadde jeg ikke brydd meg om det, hun sa jo ikke hvem barn. og jeg hadde regnet med at henne som jobber i en bhg skrev det "bare for og fortelle det" og ikke fordi hun var sur el noe sann, alle skjønner jo at barne ikke kunne noe for det!
♥Cherrypie♥ Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 hvis jeg visste det var MITT barn som hadde gjort det å hadde lest det på facebook hadde jeg syns det hadde vært litt unødvendig,men hun nevner jo ingen navn eller sier noe stygt om barnet å dessuten må jo alle få lov å skrive om sin dag på jobben... noen har vel mer behov for å kringkaste sånt enn andre på nettet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå