Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 jeg har et toetasjes hus, på bare rett over 100 kvm... første etasje består av inngang, tre soverom og bad, samt en "mellomgang" med trapp opp til andre etasje (som kun er stue og kjøkken) i mellomgangen har jeg en god gammel ved-ovn som varmer som bare det, men varmen beveger seg ikke, det blir badstu-temperatur i første etasje, mens det er like kaldt oppe... først etter et døgn med jevn fyring i ovnen kan varmen begynne å jevne seg ut litt i huset... så, det jeg lurer på... i mitt hode ville en vifteovn, eller type "innedelen" til en varmepumpe eller hva som helst annet med en vifte, plassert på et strategisk sted, sirkulere luften i hele huset bedre... men hva slags innretning kan jeg bruke som ikke tømmer kontoen min for titusener av kroner? alle råd, tips, erfaringer og tanker mottas med takk:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 I huset til pappa vet jeg at han har tatt en avtrekksvifte for damp på bad ol. Og tatt en sånn slange som er til avtrekket over komfyren. Denne er plassert fra rommet med vedovn og inn til kjøkkenet, som er lengst unna vedovnen. Da blir det sirkulasjon og godt og varmt i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 tusen takk for godt tips, kanskje jeg kan få til noe tilsvarende samtidig som jeg skifter kjøkken-innredning i januar, men hadde håpet på noe jeg bare kunne stikke ut å kjøpe i ettermiddag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå