Gå til innhold

Å jippi! Mannen ringte nettopp, han har kjøpt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...... HEST!!!!! Jenta vår på 3,5 kommer til å være helt i ekstase!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..litt av et impulskjøp!

Skrevet

Håper ikke dere har kjøpt en ekte hest til ei jente på 3,5 år?

Skrevet

oj oj oj....bare sånn uten videre?

men utrolig gøy for jenta deres da!!!

Skrevet

Helt sånn spontant uten særlig drøfting?

Å hjelp...

En sjokolda på impuls i butikken er ikke bra nok lenger, he he.

Skrevet

Og sjokolda er det net nye moteordet for SJOKOLADE......ha ha.

Skrevet

Hvis det er snakk om en ekte hest, har dere voksne erfaring med hest fra før av? Har dere stallplass? Vet dere hva det vil si å ha en hest i det hele tatt?

Skrevet

LizzyG:

Var da voldsomt til negativ du var da. For alt hva du vet,så bor de på en gård. har hatt hest når de var yngre eller noe sånt.

Skrevet

Det er jo derfor jeg spør da. Har drevet med hest i over 10 år selv, og hvis ingen av de har peiling eller erfaring med hest, så er et impuls hestekjøp et utrolig dårlig valg. Har de alle praktiske ting i orden og har greie på hest så er det en super gave.

Skrevet

er jo ingen som har sagt at det er en gave..... eller at det var til datteren....

Skrevet

Ekte hest ja, til oss, ikke kun til jenta hehe :-). Vi flytter på gård neste fredag, har stall og alt. Mannen min drev med nordlandshester før, men måtte selge alle når han flyttet for å gå på skole. Så han har hat totalt abstinenser :-)

Vi har gått og grublet på denne hesten lenge, men det fulgte med et hingsteføll som vi ikke var interesserte i, og det er jo ikke akkurat billig med hest. Men nå er det solgt. Hoppa (som er drektig) ble i grunnen solgt til en annen for noen uker siden, men han kunne ikke ha den allikevel, så nå hoppet vi på! Å, dette blir kjempegøy :-)

Skrevet

Gratulerer... =))

Til dere over.. Jeg og de aller fleste tar det for gitt ( håper jeg) at ingen kjøper en ekte hest på impuls.. Kjøper man en hest er man jo gjerne kjent med hva en hest trenger og ikke minst kjent med stell av hest..

Enda jeg ikke har peiling på hester.. hehe

Skrevet

Åååå så gøy. Savner hest jeg også :) Bare synd jeg ikke fant meg en gubbe som deler min entusiasme.

Skrevet

åh, så heldig du er smitt & smule:) så spennende med føll å da:) Blir jo kjempekos hvis dere beholder føllet og dette kan være datteren din sin hest:) så vokser de opp sammen:D Å ha hest er flott for å få ansvarsfølelse, og man får god trim ved møkking og slikt:) LA datteren din være med så mye som mulig, dette er bare flott for henne:)

Skrevet

Gratulerer så masse!!!!

Bor på gård selv og har en gammel nordlandsvallak på 22 år. Blir 23 til våren han da. Satser på at han blir like gammel som sin mor og farmor. Mora hilste jeg på da hun var 36, og farmora vet jeg fikk føll da hun var rundt 30. Er vel 34 nå tror jeg. Mamman til min Prince er faktisk født i 1966, så hun var like gammel som meg. Hun var 20 da min Prince ble født.

Er det en Nordlandshoppe dette da? Hvem er hun drektig med?

Guttongen her på 6 år rir endel på Prince + at han går på ridekurs på rideskolen et par mil unna her. Han storkoser seg med hesten. Lillemor på 16 mnd smiler og ler når hun får klappe hesten.

Skrevet

Takk for gratulasjon :-) Kjekt å høre at du koser deg med hest, det kommer jeg også til å gjøre, selv om jeg ikke er vandt med hest. Jeg kan sauer og katter, så dette blir noe nytt. Heldigvis er mannen dreven da. Han er herlig, har gledet seg i så mange år til å få hest igjen. Hadde hesteplakater på veggene på gutterommet sitt helt til vi flyttet sammen, og var medlem av pennyklubben når han var barn, hehe.

Det er norlandshoppe ja, jeg aner ikke hvem hun er drektig med.... Mannen vet det sikkert, det er liksom hans bord dette her. Får spørre han når han kommer hjem :-)

Skrevet

Hehe. Kan sau jeg også. Er det vi driver med her på gården. Har vel rundt 150-200 vinterfora dyr. Varierer litt etter hvor mye for vi har fått ila sommeren og sånn. Og litt med hvor lei vi er. Er jo "hobbien" vår dette. Vi har begge jobb utenom gården. I tillegg har vi 3 kyr og alle kalvene etter dem. De blir slaktet rundt 1,5 til 2 årsalderen.

Katt har vi også, men det er fjøskatt. Den bor konstant i fjøsn og er stort sett aldri inne. En nydelig svart og hvit langhåret skogskattblanding. Mora var vanlig korthåret "gårdskatt", men faren må tydeligvis være skogskatt etter Pusurs utseende å dømme.

Ellers har vi 3 border-collier. Gjetrhunder. Hanner alle sammen. Det går stort sett greit.

Nå må jeg kjappe meg avgårde. Skal på skitrening sammen med guttongen kl 1800.

Masse sny her i nord!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...