IBO<3 Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 vi har huslån, betaler bare renter på det nå..men går det an å få ordnet betalingsutsettelse slik at vi slipper å betale noe(utenom forsikringer da) i en 1 eller 2 måneder? sliter litt, og har hopet seg litt opp med regninger:(
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Du kan søke banken om betalingsutsettelse ja, men om du får det er en annen sak (
It's all about me Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Det er vanskelig å få utsettelse på rentene også, men det er mulig å spørre.
IBO<3 Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2008 huff,var det jeg fryktet..er så ekkelt når regninger hoper sg opp.. men hvordan søker jeg om det da?
It's all about me Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Te en telefon, sende et brev.....men aller best er det vel å avtale et møte med en kundebehandler, være ydmyk og legge fram hele leksa om hvofor dette er så viktig og at det ikke vil bli noen vane.
Guri Malla har to små Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Hei, jeg jobber i bank og vi gir aldri utsettelse på rentene, bare avdragene. Hvor lang avdragstid har dere på lånet, er det mulig å forlenge det for dere? Det pleier å være en smal sak
nanomor Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Har du ikke betalt ned noe på lånet vil de skjelden fri deg fra rentene en måned eller to for da vil beløpet når rentene er lagt til høyere enn det du opprinnelig har lånt og dette har banken i utgangspunktet ikke lov/mulighet til. Men er du god kunde,og har betalt til rett tid over en lengre periode (6mnd+) ville jeg tatt litt is i magen, reist ned i banken og snakket med den du opprinnelig fikk lånet av. Legg frem situasjonen din så kan det jo hende det ikke er helt umulig:o) Alle andre lån er skjelden vanskelig å få utsettelse på eller betalingsfrie måneder så lenge alt er betalt til rett tid:o) lykke til
___ Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Hvis du har en plan for hvordan du skal få betalt senere går det sikkert. Hvis du for eksempel vet at du får en større sum i februar, slik at du da kan betale det du ikke betalte i desember og januar, vil jeg tro du kan få utsettelse på rentene eller noen av de andre regningene. Hvis dere derimot bare har dårlig råd kan det bli værre. Da vil de nok se nøye på hva slaks sikkerhet dere har. Du taper i hvertfal ikke noe på å spørre.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Nå har vi betalt både på rente og lån siden vi tok huslån.. Men siden vi tok huslån for snart 5 år siden så har vi vel brkut minst 1 mnd i året hvor vi ikke har betalt på verken renter eller lån.. Banken har aldri sagt noe på det.. jeg har bare ringt i litt god tid.. ( minst en uke) og spurt om jeg kan få slippe og betale på lånet og rentene denne mnd pga uventede utgifter.. Og de har aldri sagt nei.. Men nå vet jeg ikke om det kanskje er andre regler når man i utgangspunktet kun bare betaler renter ...
Makko med to små gutter Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 Dette er en DYR måte å gjøre det på. Ring heller forsikringsselskapet å få betalingsutsettelse på forsikringa, da løper iallefall ikke renters rente...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå