Gå til innhold

Fødeplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan søke fødeplass selv?

Man skal jo til legekontroll ca i uke 10 og det kan jo være litt sent for å søke om man vil ha førstevalget sitt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men det er vel bare Oslo/Akershus man ternger å søke om fødeplass.

Du kan godt ta kontakt med sykehuset selv. Det gjorde jeg og fikk plass der jeg ønsket.

Skrevet

Bor i Oslo.

Så du tok bare kontakt med sykehuset så gikk det i orden?:)så flott da vet jeg hva jeg skal gjøre

Skrevet

Ja, jeg sendte mail til Riksen og brev til ABC på Ullevål og fikk plass på begge. Men har jo så klart takket nei til den ene plassen da :) Så sender bare legen over papirene når jeg har vært til kontroll på mandag

Skrevet

Ok:)Tusen takk

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du fikk svar?

Og hvordan fikk du det? Mail, brev i posten, telefon?

Sendte mail dit for to dager siden, og lurer sånn på om jeg får plass.

Skrevet

Jeg var hos legen i uke 6 første gang og hun søkte på fødeplass for meg. Jeg fikk plass på Ullevål :)

Skrevet

Fikk brev i posten i dag, så da tok det bare 3 dager fra jeg sendte mail, til jeg fikk svar. Er helt imponert jeg!

Legen min ville ikke søke plass før jeg kom tilbake til undersøkelse i januar, altså etter 12.uke. Ringte egentlig Rikshospitalet bare for å høre om det ville være for sent å søke i januar, og det var det ja! Såvidt noen plasser igjen nå, og jeg har termin i juli. Skal nevne dette for legen ved neste time.

Gjest 5 andre
Skrevet

Vil bare si at det er ikke bare i oslo og akershus man trenger å søke om fødeplass. Man må det også på Hamar. (siden man kan velge Hamar, Lillehammer og Gjøvik eller andre sykehus). Tror derfor man må søke mange andre steder i landet også..

Skrevet

Noen som har søkt ullevål som har mailadressen dit?

Finner den ikke på nett

Skrevet

Ok. Ja ja, da får jeg se når engang kommer til legen.

Er uansett bare et sykehus i umiddelbar nærhet her da. Og det er 10 minutter å gå fra her jeg bor. Kan ikke tenke meg at de henviser oss til nabofylkene. :)

I Bergen må man hvertfall ikke søke. Så får vi se på her i Vestfold snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...