Gå til innhold

Dere som har mistet i MA eller SA.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vært på noen ultralyd først hvor hjertet har slått og alt har sett bra ut??

Mener jeg har lest at statistikken på aborter synker etter påvist hjerteaktivitet? Noen som vet noe mer om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mener jeg også at jeg har hørt - så dette lurer jeg på og : )

Skrevet

Jeg har hatt ma. Var på ul i uke 6 og så hjerteaktivitet. Var på ny ul i uke 12 og da var fosteret død. Så det kan slå veldig feil

Skrevet

Huff :S Så trist :/ Ja det kan jo selvfølgelig skje etter hjertet har begynt å slå også men noen som vet hva sjansen er etter hjertet har slått?

For det skal jo være forskjell på det... vil gjerne høre fra fler.

Skrevet

Når jeg mistet var det aldri noe hjerte aktivitet.

Skrevet

Jeg har hørt at sjansen for at fosteret overlever dersom man har hørt/sett hjertet slå er 90%, så sjansen minker når man har påvist hjerteaktivitet.

Husker ikke helt, men tror dette gjelder for dem som har hatt blødning etter uke 8, og så sjekket med ultralyd at alt så bra ut. Så sjansen er kanskje enda større for dem uten blødning?

De fleste tidlige spontanaborter skjer vel rett og slett fordi det ikke utvikler seg noe foster i fostersekken. Eller etterhvert fordi indre organer ikke utvikler seg som de skal. Tror jeg.

Selv har jeg hatt 2 SA uten noen påvist hjerteaktivitet på forhånd. Hadde denne gangen en blødning i uke 12, med påvist levedyktig forster på ultralyd etterpå. Og for 90% skal det da gå bra, har jeg hørt.

Skrevet

Jeg har hatt 2 MA hjerteaktivitet begge ganger.

Mistet siste nå på mandag i uke 14. Var hjerteaktivitet inn i det siste. Faktisk på UL i uke 12. Men jeg hadde blødinger i uke 7-9 og de mener nå i etterkant at det var en indikasjon på at noe var galt....

Gjest 5 andre
Skrevet

Var på UL i går og så hjerteaktivietet (uke 6). Han sa da at sannsynligheten for et vellykket sv.skap økte til litt over 90%, =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...