Gull1 Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Pjuh.... da var det endelig gjort....rundvasket rommet til 3-åringen i dag. Er selvfølgelig totalt utslitt nå, men klarer ikke helt lavære denne vaskingen til jul, flere? 36 dager til termin......
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 ja normalt sett så gjør jeg det. Men i år blir det noe halvhjertet og redusert. Klarer rett og slett ikke. Så gubben tar det han får tid til, og resten må bare rett og slett vente. dvs blir vegger og tak som bli utsatt. vinduer, kjøkkeninnredning og sånt kan nesten ikke vente. Men vinduene er ferdig, og kjøkkeninnredninga er halvferdig. Så vi er nå i gang da:-))
November nurk, i Desember Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Blir nok ikke gjort mye her. Vasker vindu, og gulv. tørkerstøv. og får opp jula. og da er det stopp. Er på overtid. og ganske sliten. Tar ting litt etter litt med mange pauser på en dag. 2. etg lever sitt eget liv. Så får jeg heller ta det når formen er bedre
Stine-mora Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Ja, jeg gjør det jeg orker... Å så langt så har jeg fått unna det meste :-) Mangler vasking av tak, og vasking av gjesterommet! Taket får sambo ta seg av ;-) Men har alt for mye energi til overs etter at jeg gikk ut i permisjon, så er ganske rastløs om dagene! Å det er jo fint, for det blir neppe så mye vasking når bebisen har kommet i hus :-) Har 8 dager til termin i dag.
2008 og 2012 Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Nei... Her blir det bare vanlig vask. Ingen vegger, tak eller vinduer osv. Vinduene ser ikke ut, men er man høygravid så er man høygravid Jul blir det uansett.
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Jeg vasker litt hver dag, også på rare plasser, som brytere, toppen av skap.. etc.. Men noen vaskedag har jeg ikke. Jeg holder det til litt hver dag. Pluss at jeg har blitt svær å tung, bare 3 dager til termin, så å stå på kjøkkenbenken og vaske inni skap, det orker jeg bare ikke. hehe Men får slå meg til ro med at det er ok her.. Og at vi pusset opp for under 1 år siden, og at den gangen var alt helt nytt, og jeg har holdt det vedlike.
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Neeei, det blir vel ingen storvask her da... Har termin i dag, og kunne nok ha tatt meg litt mer i skinnet for å få gjort litt mer vasking! Men det er jammen slitsomt å holde på når du stadig blir hemmet av kynnere som låser magen og av og til ryggen. Jeg burde vel prøvd å gjøre litt hver dag, og spesielt på formiddagen da jeg føler formen er best!
ninamor71 Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Skulle gjerne si at jeg var så flink, men den gang ei :-). Har vasket tak, vegger og utvendig på kjøkken innredningen- skal ta skapene innvendig etterhvert, Vinduer i hele huset er pusset og rene gardiner er oppe. Jeg har vasket taket i stua, badet skal vi ta sammen min kjære og jeg. Ellers tar jeg det som det kommer- det blir nok jul i år også selv om ikke hele huset er vasket slik det pleier. Stemningen er den viktigste, så jeg har prioritert kakebaking med frøkna på 3 år og julekort skriving. Synes vi skal være fornøyde med det vi klarer jeg :-) 48 dager igjen til terminen
Gull1 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2008 Ja, kakebakst og julekort skriving er jo det hyggeligste av alt:). Man blir litt for opphengt i hva de i rundt forventer....(Synes "alle" i rundt har overskudd og vasker og hele tiden er på topp) MEN, i helgen skal vi bake pepperkaker, spille julemusikk og få litt julelukt inn i huset Jeg lover meg selv at jeg skal skru ned forventningene ift vasking;)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Vi flyttet inn i ny leil for ca 1 mnd siden. Så rundvask orker vi ikke siden alt er nymalt og gruuundig vasket før alt kom inn (grunnet byggstøv over aaalt hehe). Men vinduene burde fått seg en ny vask, men sånn er det vel å bo i Bergen, men salt og regn og vindt og alt om en annen. Holder seg fine i en dag. Ellers er det julebakst og julekort jeg har lyst å få ordentlig til i år. Det er jo kos, å det orker jeg sånn litt å litt. Mesunner ikke min mor akkurat nå, med stoooort hus og en haug i julegjester og besøker fremover. Hehe, så noen ganger er det greit med å bare ha en liten leilighet :-)
Minamariamamma Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 Ja egentlig gjør jeg det ,men i år vet jeg ikke om jeg vil ofre en koselig førjulstid med rundvask....jeg vet at bekkenet mitt kommer til å være totalt "ødelagt" om jeg begir meg ut på det.Men det ser kanksje ut til at det lar seg ordne allikavell...min mann kom en dag å sa at jeg måtte skrive en lapp over alt husarbeid jeg ville at han skulle gjøre i huset til jul....den listen skal bli lang............hehe:) Julebaksten skal jeg gjøre men ikke i så stor grad som ellers..også her bidrar mannen min,imorgen skal han ha julebakstdag med ungene:) Nei det er viktig å storkose seg i førjulstiden og og ikke være totalt utslitt...
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 Jeg har akkurat rundvasket soverommet mitt, der jeg og vesla skal sove. Litt krøkkete å vaske siden det er skråtak. Og nå skal jeg ha en pause. Ellers var mamma og hjalp meg med rundvask litt tidligere. Men litt må jeg ta for meg. Gulvvask og vask av bad må jeg ta et par runder til før jul i alle fall. Har desverre ikke noen mann å "tukte" til husarbeid, siden jeg blir alenemor. Bare en liten obs obs damer, da jeg var på omvisning på sykehuset, kommenterte jordmoren som viste oss rundt at det var en tendens til å hope seg litt opp med fødsler akkurat før jul, for noen tok litt for hardt i med vasken i julestrida. Og jeg har 28 dager igjen til termin.
Nala82 Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 Her vaskes det vel som en gruuuundig helgevask. Men kjøkkenet får litt ekstra stell med vasking av kjøleskap, rensing av stekeovn og vasking i skuffer og skap. (driver egentlig med det nå i dag, men som dere ser skriver jeg innlegg her også. Sier vel litt om at motivasjonen ikke er helt på topp) Samboer har blitt satt til å rydde boder og slikt da, så det i allefall er ryddig i alle rom...
Hakkamella Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Rundvask? Med denne magen? Næh! Tar de verste hybelkaninene... dvs min mann støvsuger, jeg får sørge for at pyntegjenstander kommer opp og sånt, og så 'går vi over gulvet' iallefall dagene før julaften. Resten får være. Har støvet lagt der til nå, så kan det ligge til ungen er ute og formen er bedre. Ellers får andre komme og ta det for meg...
passilurken Skrevet 5. desember 2008 #15 Skrevet 5. desember 2008 nope, det blir lite vasking her gitt... fikk beskjed av jordmor at hun mistenke svangerskapsforgiftning, så inntil jeg vet noe sikkert lar jeg hybelkaninene florere:) jul blir det uansett. har heldigvis en far som er super til å gjøre rent, så han kommer neste uke og vasker gulv og vinduer. så føler han han kan bidra noe i svangerskapet til det føste barnebarnet:) jepp, jeg vet jeg er heldig:)
Maya_1 Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 Uf, ingen nedvask til jul i år. Har så lite ork, og blitt så lite mobil at det knapt blit småvasking. Og typen jobber så mye om dagen at der er det heller ikke mye hjelp å få..håper jeg klarer å få det sånn noenlunde ok til jenta kommer..
magica fra tryll Skrevet 6. desember 2008 #17 Skrevet 6. desember 2008 Rundvask??? Jeg pisker mann og barn rundt så mye jeg har samvittighet til og gjør så mye som jeg har kropp til selv:) Legger mest vekt på deilig lukt og hyggelig samvær jeg. Fyr på peisen og masse stearinlys. -Og tid til å sitte ute og brenne bål i skogen. Blir så bra så!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå