mammatilleander ogPatrick Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 da er jeg vist blitt en del av den 1 av 4 svangerskap ender med abortstatestikken ... vi fikk vite på ultralyd på mandag at vår høyt ønskede lille spire var død, døde i uke 8:( og jeg har ikke mistet det enda, og sykehuset vil ikke hjelpe før om enda en uke.. dette er helt jævlig, jeg bærer mitt eget barn og det er dødt, og jeg må gjøre det helt til uka... og får i tillegg ingen forståelse fra sykehuset, som mener at selv om det nesten har gått tre uker så må kroppen fikse det selv... er det noen av dere som har blitt fort gravide etter MA???
jente24:) Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 uff , kjempe trist , håper alt er bra med dere og at dere blir fort gravid igjen når det gjelder sykehuset så tror jeg at dem mener modernatur må gjøre sitt, men jeg forstår at det er vansklig for deg å beholde dette barnet i magen din når det er død . lykke til
mammatilleander ogPatrick Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2008 jeg veit det, men må ærligtalt innrømme at å vente tilø fosteret har vært dødt i 4 uker er å tøye strikken vel langt... klarer jo ikke bearbeide noen ting så lenge den er i magen.. vi vil jo bare komme oss videre... jeg hadde forstått tanke gangen om den nylig hadde død. men ikke så lang tid etter uten at det har skjedd noe med kroppen min.. ikke antydning en gang
Henriette1989 Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Uff, veit hvordan dette er. :/ Er ikke lett dette:( Hadde en SA 1 sep. Og nå er jeg gravid igjen i uke ni. Så tok ikke lang tid for oss.. Så da tar det vel ikke så lang tid for dere heller:) Lykke til.. Sender litt gravidstøv til dere!
liz86 Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 heihei... ville bare si at eg hadde en MA i mai 2007...utskraping 26 mai og den 7 juli var eg gravid igjen!! i mars 2008 fekk eg ei nydelig jente. så du kan bli fort gravid etter en MA
mammatilleander ogPatrick Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2008 tusen takkk for gode ord:) trenger det i denne stund.. jeg håper virkelig jeg blir fort gravid igjen... skal til utskraping nå på mandag.. er det vondt????
Henriette1989 Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Du får narkose, så du merker ingenting.. Men du har nok litt smerter i magen.. Livmora trekker seg jo sammen igjen. Jeg hadde veldig smerter etter den ene utskarpningen, så jeg trodde det vare noe veldig galt. Men alt var bra.. bare livmoren som krympet igjen.
mammatilleander ogPatrick Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2008 varte smertene lenge??? flere dager???
Henriette1989 Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Noen dager.. Så varte ikke i flere uker. Du kan ta smertestillende hvis det er veldig smerter.
mammatilleander ogPatrick Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2008 okei.. tok det lang tid før mensen kom tilbake???
mammatilleander ogPatrick Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. desember 2008 okei.. tusen takk.. vil bare komme oss videre og prøve å få en ny liten søsken til vår skjønne gutt...
liten spire Skrevet 4. desember 2008 #13 Skrevet 4. desember 2008 hei hadde en ma i uke 11 før forje svangerskap ( dette var med tvillinger og de var døde i uke 8 ) gikk da i 14 dager til før jeg fikk tatt en utrskarpning . Dette gjorde ikke noe vondt ble gjort i full narkose og hadde heller ikke mere vondt enn litt mens murring etterpå . ble gravid etter ca 2 måneder og da gikk det kjempe fint lykke til
mami78 Skrevet 4. desember 2008 #14 Skrevet 4. desember 2008 Føler med deg, fikk beskjed om MA i dag. Skal fjerne restene med piller på lørdag. Gjort dette før...Lykke til videre, vi ses kanskje på bli gravid!
Thessa og Bebbis Skrevet 5. desember 2008 #15 Skrevet 5. desember 2008 Kjære deg! Føler med deg... Jeg hadde også MA i uke 11, da hadde vi vært usikre på om det var liv eller ikke i tre uker. Måtte også gå å vente på at kroppen skulle ordne opp! Syns det er så ufattelig jævelig å gjøre sånn! Den utskrapningen var en lettelse for oss! Den tiden vi gikk og ventet var hundre ganger værre. Har slitt med psyken en stund etter dette. Det positive da er at jeg er snart 18 uker på vei allerede, og vi mistet i Juni. Så ble kjempe fort gravide igjen. Ønsker deg lykke til videre!! :-)
birma og tredjemann Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 hei Jeg opplevde nesten det samme.Fikk påvist dødt foster i uke 12. Fosteret hadde sluttet å vokse i uke 7. jeg måtte vente tre dager før jeg fikk utskraping. En forferdelig opplevelse, så jeg føler med deg. Ikke noe man misunner noen å gå gjennom det du opplever nå. Jeg hadde min utskraping 1. september og nå er jeg gravid igjen. Er litt over seks uker på vei. Krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen! Lykke til¨
mammatilleander ogPatrick Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 6. desember 2008 tusen takk til alle som har skrevet til meg.. det hjelper mye å se at det har gått bra med dere... jeg har snart gått en uke som jeg har vist at spiren a\har vært død og det har vært fryktelig, men på mandag er helvete endelig over så da kanvi komme oss over det... håper at jeg blir fort gravid, men må vel ikke tenke for mye på det for da er det sikkert vanskeligere... tusen takk til dere alle en gang til.. og lykke til allesammen
Lillevenn33 Skrevet 6. desember 2008 #18 Skrevet 6. desember 2008 Så trist. Livet er ufattelig urettferdig.... Rart at du må vente en uke. Jeg fikk Cytotec tabletter og ikke utskrapning, men jeg var 8 uker på vei, ikke 11. Stor klem til deg og håper det går bra neste gang.
mammatilleander ogPatrick Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #19 Skrevet 6. desember 2008 tusen takk. jeg skulle egentlig få tabeletter, eller det var det den private gynekologen sa, men sykehusets gynekolog mente tydeligvis noe annet, så derfor blir fosteret tilsammen liggende nesten fire uker død i magen min:( blir så godt å bli ferdig med detta helvete...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 6. desember 2008 #20 Skrevet 6. desember 2008 Åh gud=( Føler jeg må grine når jeg leste innlegget ditt=( Opplevde d samme i januar jeg,men jeg fikk da komme dagen etter og fjerne det...Merka d også på ul,og hu som gjorde ul på meg var helt iskald...aldri møtt en så uproff lege før..gud hvordan kan legene holde på slik da? De som jobber med slikt skal da være støttende og forståelsesfulle for hva du går gjennom...vet ikke engang om de har lov å gjøre dette uten at du synes d er greit..men hvem vil gå med sin lille spire i magen som er død lengre enn høyst nødvendig?! Jeg begriper ikke hva som er galt med slike leger jeg ...Greit nok at dette er noe de opplever ofte og ser på som vanlig...men dette er ikke noe som er vanlig for den som gjennomgår det..skulle tro de var roboter..jeg håper du har ¨fått pratet med noen på gynekologisk avd dær du bor ...de er faktisk nødt til å ta vare på deg på en psykisk måte etter noe sånt..d var ivertfall det jeg fikk vite da jeg kom dit for å fjerne..Jeg blir da litt sinna også nå kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå