Gå til innhold

Lot henne skrike til hun sovnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten oppdatering på innlegget som begynte å bli så langt :-) Første kvelden sovnet hun midt i et skrik etter 12 minutter, andre kvelden etter 10 minutter, og de tre neste kveldene etter 5 minutter. Skrikingen går mer og mer over til sutring, så nå er vi snart i mål :-)

Curling-foreldre var et fint utrykk hehe...

Og 9 mnd gamle babyer KAN trasse.

Godt å høre at det faktisk er mange oppegående foreldre her inne!!

Og den av dere som hevdet at ferber skader hjernen - ja da burde nesten alle vi dagens mødre vært hjerneskadet hvis du kaller min metode ferber.. Hysterisk er jeg fristet til å kalle deg....

Og til deg som tror jeg tror lungen er en muskel fordi jeg sa at skriking utvikler lungekapasiteten - skjønn en spøk!! Det er et gammelt ordtak!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er så skråsikker på at metoden du bruker er bra og "ufarlig"...hvorfor lager du 2 tråder der du, etter min mening, forsvarer deg??????

Er du sikker...så ja, hvorfor lage tråder "lot henne skrike til hun sovnet"

Skrevet

Og hvorfor blir alle så sure bare fordi ikke alle ønsker å følge curling-foreldre-metoder?

Hun ville jo selvfølgelig fortelle oss som tror på sånne normale måter å oppdra et barn på, at det funka, og at ting er bra.. :)

Skrevet

Fint for deg.

Selv avviser jeg ikke ungene mine når de sender ut sine sterkeste signaler, så her i huset er Ferber uaktuelt. Jge er ikke så interessert i hva ungene mine tar skade av eller ikke, jeg er mer fokusert på hva som er bra for dem.

Skrevet

Trenger ikke å forsvare meg, for har ingen planer om å gjøre ting anderledes :-) Tenkte bare å oppdatere de som er interessert, og vise alle andre at det faktisk fungerer å la barna skrike litt.

Vi gjør også det vi mener er best for barnet, men vi gjør også det vi mener er best for HELE familien. Vi tar tilbake kvelden, slik at vi voksne får litt voksentid og de andre barna sovner litt lettere og slipper å høre på skrikingen til mini. Og mini får det faktisk bedre selv, for hun får den søvnen hun trenger og blir mye hyggeligere å ha med å gjøre neste morgen :-) Barn klarer ikke å sette sine egne grenser, så da er det viktig at vi voksne gjør det.

HI

Skrevet

Det er ingen som tviler på at det fungerer. Det er faktisk hevet over enhver tvil at det fungerer. Uten sammenligning forøvrig fungerer det også å slå barn når de gjør noe galt: de slutter jo.

Jeg har ikke tenkt å gå i klinsj med deg på dette, du gjør det du syns er best i din familie, og det er helt OK for meg. Jeg er heller ikke av de som anser det som barnemishandling å kjøre en Ferber. Men å anbefale det til andre fordi "det fungerer" og med utgangspunkt i at barn trenger grenser synes jeg er rart. Mine barn har så absolutt grenser å forholde seg til, men de har aldri måttet gråte seg alene inn i søvnen.

Visst har de grått seg i søvn i perioder, men da med en trygg voksenperson rett i nærheten som kan trøste og holde rundt.

Skrevet

SKjønner at du ikke har lest den forrige tråden min....

Skrevet

Silkesnor: Handler ikke bare om at barnet skal slutte å hyle på kveldene. Så det er faktisk ikke en bra sammenligning du kommer med, når du sier at det fungerer på samme måte som å slå et barn.

Det handler også om at barnet selv får det bedre, fordi barnet får muligheten til å sove så lenge det faktisk trenger. Og heller våkner opp uthvilt og blid, enn sliten etter kveldens strabaser. Å slå kan overhodet ikke sammenlignes. Ingen hjelper et barn med å slå.

Og jeg tror faktisk at HI ville skrive om det fordi det er mange som ønsker å gjøre ting på denne måten, men som blir totalt NEDKJØRT om man så mye som nevner dette her. Her inne skal man være perfekte, hele tiden. Barna skal ha det perfekt, døgnet rundt. Så det handler også om å tørre å si at man mener noe annet enn dere (kanskje ikke du da, men mange andre) som bare dømmer folk fordi de ikke mener det samme.

Jeg lurer på en ting.. gråter aldri barna dine? Eller, du kommer løpende MED EN GANG barnet skulle begynne å sutre litt? Stakkars! Kanskje ikke akkurat der og da, fordi det er jo hyggelig med oppmerksomhet døgnet rundt, og hyggelig at mamma og pappa tar seg sånn tid. MEN, det er ikke like hyggelig på lang sikt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...