PinkBabyDoll Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Ser flere har nevnt denne, kunne tenke meg å prøve å bake, men finner ingen oppskrift...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Sara Bernhard Bunn: 6 eggehvitter 4 1/2 dl sukker 3 1/2 dl malte mandler 5 dl strøkavring Hvittene og sukkeret piskes stivt. Ha opp i de malte mandlene og strøkavringen. Ha det i 2 stk runde former ca. 25 cm. Stekes midt i ovnen på 170 grader i ca 20. minutter. Settes til avkjøling. Fyll: 5 dl melis 300 gram mykt smør (romtemperatur) 2 ss vaniljesukker 3 ss kakao Blandes til smørkrem og fordeles utover bunnen som har stått til avkjøling. Topp: 50 gram delfiafett 2 pl kokesjokolade Smeltes sammen og helles over bunnen med sjokoladekrem. Skal stivne slik at det blir et sjokoladelokk på kaken. Kaken egner seg veldig godt til å fryse. La den stå i romtemperatur en stund før den serveres. Den er best når topplokket er litt mykt.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Denne oppskriften er til 2 kaker da. Kakene egner seg supert til frysing, så jeg lager alltid 2 stykker og slenger den ene i fryseren.
PinkBabyDoll Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2008 Tusen hjertelig takk Cat78 Nå skal det bakes ....og smakes, hihi
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Bare hyggelig:) Kaken er jo bare heeeeelt nydelig:) Jeg pleier å fryse kaken i den runde formen, så hvis det er sånn at du pleier å bake litt og er avhengig av de runde formene dine, så kan det jo være litt dumt å måtte bruke en form til å fryse kaken i. Så jeg gikk på -nille og kjøpte en sånn pakke med 3 former til 99,- Så da bruker jeg til å lage og fryse mine sara bernhard kaker i:)
PinkBabyDoll Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2008 Eller så kan du fryse kaken i formen og ta av formen når kaken er frosset og pakke den inn og sette den tilbake i fryseren. Evt bare smette på forma igjen når den skal tines om det er nødvendig
Bettybu Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Hva med å lage små konfekter....Små munnfuller...... Jeg laget kransekakedeig.. (kan kjøpes ferdig) Trillet ut små runde "kjeks" og stekte de i ovene sånn at de ble litt stekt, litt brune. Sjokolade fyll av 1oo g mørk sjokolade, smeltes/varmes med en liten pakke kremfløte. Dette må avkjøles, helst "over natten", piskes opp og sprøytes på "kjeksene". Ha dem i fryseren til de er fryst... Lag sjokolade glasur av kokesjokolade og litt delfia fett. Dypp de frosne kakene i sjokoladen, ha dem i fryseren til de skal brukes, tiner fort!! Nam, nam....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå