Gå til innhold

er jeg gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

baby er 5 mnd, har klumpfot på begge beina, og det er mye slit med dette. Er mye på sykehus, sliter mye med skinne og slikt, og det er generelt mye pes. Men alikevel sitter jeg med et ønske om et barn til NÅ, drømmer om å få en frisk liten baby, uten klumpfot som jeg kan gjøre alle de tingene jeg ikke har fått gjort med gutten min:(

Er student, og har permisjon fra studier, og vil helst gjøre ferdig studiene mine så fort som mulig, og jeg har lenge tenkt at jeg ikke vil ha flere barn, holder med denne ene som er syk! Men så kommer tankene og drømmene om ei lita frisk jente som jeg kan ta med på babysvømming, bruke hvilken bilstol jeg vil, bruke vanlig dypvogn istedet for sportstrille, i korte trekk, en baby jeg slipper å ha alle de problemene og bekymringene jeg har hatt med lillegutt......

Er jeg blitt helt splitter pine gal?! Jeg elsker min lille gutt, men dette med benene hans gjør meg noen ganger deprimert om veldig sint, syns verden er urettferdig mot meg, alt jeg ønsket meg var et barn som jeg kunne glede meg med, og kun bekymre meg over våkennetter og kolikk..... Men sånn har det ikke blitt, og jeg ønsker meg en baby til slik at jeg kan gjøre alle de tingene.... Er det noen som kan komme med litt fornuft til meg? Jeg vet jo innerst inne at en baby til nå er i overkant av ambisiøst, men alikevel, har drømt om denne lille jenta i mange uker nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehhh.. tror du at guttens problemer forsvinner om du får et barn til? Eller har du tenkt å legge ham på loftet når du får et nytt "perfekt" barn?

Jeg har et barn med handicap selv, og ventet mange år før jeg fikk neste barn. Men problemene til barnet med handicap er der, og MÅ bli tatt hensyn til, uansett hva jeg skulle ønske å gjøre med barnet uten handicap....

Det jeg så var en utfordring da jeg fikk et barn til, var at jeg ikke fikk like mye tid til hvert barn, og at det ofte kunne gå ut over det friske barnet. Og at det med handicap ikke fikk så mye støtte og hjelp som jeg kanskje skulle ønske. Fordi jeg er bare en person, og skal dele oppmerksomheten på to.

Tror du skal ta det litt med ro. En ting er å drømme, en annen ting er virkeligheten du skal leve i.

Skrevet

Hva om du ikke får den friske lille jenta da?

Skrevet

Når du får to barn tett og ene trenger mye oppfølging så får du ikke så mye tid til babysvømming eller trille rundt med en dypvogn.

Tror du må tenke deg om. Synes følelsene dine er litt irrasjonelle til å være en mor. Men skal ikke dømme deg. Men jeg trodde at mødre til et litt annerledes barn var preget av et enormt beskytterinstinkt og kanskje enda større kjærlighet enn til den man knytter seg til hos et normalt barn.

Og kan love deg at hadde du fått baby med heftig kolikk så kan en klumpfot virke som en bagatell på mammakreftene.

Skrevet

Siden ungen plager deg så meget så adopter den bort.

Det finnes massevis av voksne fornuftige mennesker som har mer enn nok tid og energitil å gi barnet den omsorg og støtte det trenger i årene fremover.

Og ellers, hva hvis så skulle skje at du får ei jente som er f eks multihandikappet. Hva gjør du da? Seøger henne på finn.no?

Skrevet

Seøger. Haha. Du skrev feil, du er dum.

Skrevet

Du vet vel at klumfot er arvelig?

Plutselig har du to barn med samme problem.

Er vel du som syter på funksjonshemmet også, og skriver bl a;

Ser ikke noe lys i tunnelen lenger, og er på nippet til å kaste inn håndkledet og la føttene hans være som de er

Hvis du virkelig mener at sykehuset har gjort en for dårlig jobb, hvorfor får du ikke andre leger ti å se på han?

Hadde det vært mitt barn, hadde jeg ikke sytet her på dib, men reist dit jeg hadde funnet en lege som kunne uttale seg, eventuelt endre situasjonen.

Skrevet

Seøger. Haha. Du skrev feil, du er dum.

------

Greit at jeg er dum som ikke skrev seLger.

Men du er dummere som ikke greide å skjønne at det skulle stå selger ut fra sammenhengen.

Så vennligst ikke hiv stein i glasshus. Du får den nemlig bare rett tilbake nedpå det lille hodet ditt...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...