Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg og min samboer har 2 barn sammen. Vi har kjøpt hus og vært sammen i 8 år. Han styrer økonomien, og betaler alle regninger. Før vi møttes hadde han en veldig uryddig økonomi, masse inkasso saker.I begynnelsen av forholdet hadde han ikke betalt husleien på mange mnd, så plutselig fant jeg en regning på 19000 for dette. Dette ordnet vi opp i sammen og han lovde meg på tro og ære at dette aldri skulle skje igjen. Siden den gang har ting gått bra. Han er en hengiven og omsorgsfull samboer og pappa, og ingen inkasso krav har kommet. De økonomiske utfordringene som har vært har vi ordnet sammen. For et par år siden fikk jeg tak i et kreditt kort, for krise tilfeller. Kvar gang dette ble brukt, passet jeg på å betale tilbake på det før renten begynte å rulle. Den siste tiden har det ikke vært brukt, TRODDE jeg. I dag fikk jeg tlf fra kreditnord om en regning på 26000 kr!!!! HVA sa jeg! Jeg har ikke sett noe regning.... Ringte sambo, og joda, det viste seg at han har ordnet slik at regningen kommer på mail, og jeg er ikke en person som sjekker mail så ofte for å si det slik. Liker å få ting i posten. Hvor pengene har blitt av kan han ikke redegjøre for, men innrømmer at han har brukt kortet uten å sette inn penger igjen. Han innrømmer også at det har kommet regninger på mail, som han har unnlatt å fortelle meg om. Jeg føler meg så lurt... Sa til han at nå må an belage seg på å selge huset, for jeg er ikke interessert i å være sammen med en jeg ikke kan stole på. Han sier at han skal ordne opp i regningen(noe jeg ikke tviler på, for han tjener godt), og at jeg overdriver. Men jeg er ikke opptatt av regningen egentlig,det er mer at han har brukt så mye av MITT kort. OG følelsen av og blitt lurt og ikke kunne stole på han. Han mener at et brudd pga dette er veldig dumt, både for oss og ungene. Dette ble langt, men hadde så mye som måtte ut....
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Jeg hadde brukt avsnitt så folk faktisk ville lese innlegga mine.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 Jeg tror nok ikke jeg hadde gått fra ham pga dette. Til det er jeg altfor glad i ham, og vil at barna mine skal bo sammen med både mor og far. Men jeg ville krevd fullt innsyn i økonomien, alle kortene på bordet og en plan for dette. Han gjorde en feil der, men jeg syns man må gi folk en sjanse når man har barn sammen osv. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 vanskelig å si, men jeg hadde hvertfall klikka i vinkel! Mannen min har masse inkasso gjeld som vi holder på å betale nå. For et par uker siden kom det et nytt krav, fra 2005, som de purret på igjen nå - 3 år senere.. Snakket ikke med ham å hele dagen, var så sint, men han hadde ærlig glemt det. Har sagt ifra at hvis det kommer mer nå, da er jeg ikke sikker på hva som skjer! Mitt råd: Klipp kortet, og la dette være hans advarsel! Krev full innsyn i økonomi, og mail siden han tydeligvis liker å ha ting der.. Kanskje du også bør ta over økonomi styringa, så han ikke kan hente seg penger lenger..
shimonie Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 ville tatt styring over økonomien. han er tydeligvis ikke veldig flink til det... og sagt at hvis du finner en utbetalt regning til, så er det rett ut.. jeg hadde ikke funnet meg i det!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Er egentlig enig i alt dere sier, men hvis jeg må begynne å følge med på hva han gjør og bruker penger på hele tiden føler jeg det blir litt kjedelig. Ga han ansvaret for økonomien fordi jeg mener at det er eneste måten han kan lære på. Det er også viktig for meg å kunne ha den tilliten oss imellom. Så dersom vi fortsetter må jeg vise han den tilliten at han kan styre økonomien, men forventer at vi diskuterer og kommer frem til løsninger sammen. Noe annet vil for meg være døfødt i forholdet. Så her er spørsmålet jeg må finne ut av: Har jeg tillit nokk til å fortsette?HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 jeg har litt problemer med å forstå hvorfo du lar en mann som har vist seg upålitelig på økonomifronten styre økonomien din.......
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Seriøst... Det er bare penger... Er vel viktigere å holde sammen for barnas del i det minste, enn å gjøre det slutt oga noe så ubetydelig som 26.000 spenn..
lystige lerke Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Å ikke ha innsyn i egen økonomi er ikke lurt, uansett forhistorie. Har forståelse for at du er skuffet og sint. Jeg synes det er et dårlig tegn at han ikke viser forståelse for at du er oppbrakt over at han holder regninger skjult for deg og at han tar opp gjeld i ditt navn.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 Om det hadde vært meg hadde jeg ikke vært sammen med en som hadde hatt problemer med økonomien. Men om jeg hadde vært deg og valgte å være sammen med en med økonomiske provlemer ville jeg i allefall ikke latt han ha noe med økonomien å gjøre. Jeg syns han burde være såpass mann og innrømme at han ikke har snæring på det og overlatt det til deg. Jeg syns du er dun som har latt han alene ha dette annsvaret og syns vel du får som du fortjener når du stoler slik på han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå