mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Hvor fort kan det faktisk inntreffe?? Har nå BT på 190/75 som er høyt til meg og være og i går fant legen både glukose og proteiner i urinen min. Vært slik nå i ca en uke. Skal til JM i morgen og tilbake til lege mandag for ekstra oppfølging. Men så kommer jo greia da.. Jeg føler meg i fin form jeg sånn bortsett fra at jeg har litt lave jernlagre så jeg spiser jerntabletter samt at jeg har vondt grunnet BL. Er på et annet stort ikke-mamma forum og jentene der mener at det er overhengende fare for at man kan bli akkutt syk veldig fort grunnet sv skaps forg. om jeg ikke tar det veldig med ro fremover. Men å ta det med ro er rett og slett utopi. Jeg er alene med mine to jenter, har mange venner som bor veldig langt vekke og en familie som overhodet ikke stiller opp. Selv ikke i krisesituasjoner.. Hva skal man da gjøre?? For å havne på sykehus vil jeg ikke. På den annen side så kan jeg ikke sette mitt og ungenes liv på pause heller??
Eso Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Hvor fort det kan intreffe vet jeg egentlig ikke.. Når de ser på BT, så ser de først og fremst på undertrykket. Ang proteiner i urin, så må det være proteiner og ikke bare spor etter det. (Står ikke om du hadde +1,2 eller 3 eller om du bare har spor..) De ser også etter om du har hodepine, synsforstyrrelser og vondt akkurat under ribbeinsbuen.. Hvor langt på vei er du? Jeg er langt fra ekspert, men jeg har sv skaps forg selv, og det skader nok ikke å ta det LITT mer med ro. (Høyt BT kan jo uansett tyde på at kroppen vil at du skal ta det litt mer med ro, selv om man ikke er gravid...) Selv har jeg fått streng beskjed om å ta det helt rolig. (Får ikke engang lov til å reise på butikken) Dette har igjen gjort at BT og urin har holdt seg stabilt, så enn så lenge er det ikke noe krise med meg. Men jeg kommer mest sannsynlig ikke til å gå til termin.. Sånn hva formen anngår, så føler jeg meg også helt tipp topp! Hadde det ikke vært pga rutinekontroll hos legen, så hadde jeg ikke visst om det engang. Eneste rådet jeg kan gi, er å ta det opp meg lege/JM.. Og hvis du får akutt hodepine, synsforstyrrelser eller vondt oppunder ribbeinsbuen, så ville jeg ringt føden.. Bedre føre var.. =)
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2008 Takk for langt og godt svar. Jeg føler meg slettes ikke syk, har ingen av de symptomene som du har nevnt ovenfor i hele tatt, men har fått beskjed om å ta det helt med ro. De har funnet +1 på alle prøver, men legen ved gyn pol mente i alle fall at jeg kunne ta det roilig hjemme. Bløir jo uansett litt stresset siden jeg får beskjed om å ikke løfte, vaske huset, handle etc når jeg slettes ikke føler meg syk på noen måte annet enn BL..
har spire i magen min Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 jeg har selv hatt alvorlig svangerskapsforgiftning , fikk det meget brått og det ble oppdaget på en helt vanlig jordmorkontroll. Jeg hadde så høyt blodtrykk at jeg blei sendt direkte til føden om å overnatte på observasjon (dette skjedde i beg av uke 38). blodtrykket fortsatte å stige selv om jeg ble sengeliggende, eggehvite i urin, krampesmerter i magen kom utover kvelden og sterke hodesmerter..noen timer etterpå endte dette i hastesnitt. Hadde morkesvikt også. babyen var bare 2950gram pga morkakesvikten...den var også lite aktiv, veldig slapp... Dette er en indikasjon på hvor alvorlig dette kan være... ta det alvorlig! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå