klorin Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg sliter veldig med avføring og hard mage. Kan gå maaange dager mellom hver gang. I går var jeg på do og bommelom flere ganger. I dag skulle jeg dusje og vaske meg der og kjente at det hadde skjedd noe. Var sårt å vaske og når jeg så i speilet etterpå så er det liksom bulet ut litt hudfolder rundt endetarmsåpningen. Herregud, dette synes ikke jeg var noe morsomt. Noen flere? Går det bort?
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 kan bli litt sånn når man er gravid,tror det er hemorider. har lest en plass at man kan prøve å presse dem litt inn igjen hehe...ellers så finnes det krem på apoteket man kan bruke. alt det vi damer må gjennomgå for di små englene våre
Ungmamma21 Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 det er nok noen hemorider som har kommet det gitt. jeg har det selv, fikk det ved første svagerskap, de gikk ikke bort på meg men jeg var heller ikke plaget med de, men nå i 2 svangerskap er jeg litt plaget av de de blir vonde når jeg er på do for å si det sånn. jeg er også kjempe hard i magen, men har hjulpet litt med fiberrik også drikker jeg bre vann;) det finnes også kremer du kan smøre på de, eller man kan operere de bort etter svangerkapet. Lykke til;)
en av hver Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 Høres ut som hemorider ja. Gå på aoteket og spør om råd. Hvis blodet i blodårene inni hemoridene stivner/koagulerer (noe som er vanlig), så gjør det JÆ.. vondt, og du ma kanskje skjære de opp, så bedre å være føre var..
en av hver Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 Og å sitte og presse på do gjør at de lettere kommer/blir værre. Spør om noe mot hard mage også, og drikk mye vann.. Sennes-te (fra helsekost) er bra mot hard mage, men spør angående graviditet. Tror det er helt ufarlig. Og så svisker, laktulose, laksoberal dråper.
LinnPinn | Høygravid | Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Det er så å si ingen tvil om at dette ikke er hemorider. Hvis det er røde, såre kuler/klumper ved endetarmsåpning er det hemorider. Dette er helt vanlig å få under et svangerskap. Noen slipper unna, og andre ikke. Skaff deg et mykt toalettpapir, og ta deg en tur på apoteket. Jordmor og lege har nok også fluss av råd og veiledning til dette. Hilsen sykepleierstudent:)
Minamariamamma Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Biola kan få fart på magen..jeg har også hatt problemer med dette i for. med svangerskap og sesiellt etter fødsler. jeg fikk tak i en sånt seigt og søtt middel for å rette opp i magen ved hard mage,, ...åh husker ikke hva den heter ,men fårs kjøpt på apotek bare spør der....hvit flaske i forkj.størrelser, den hjalp selv om den ikke smaker supert så hjelper den mot treg mage..... samtidig smurte jeg med hemoride salver (velg de litt dyre..de er best ..) jeg smurte meg temmelig ofte for å holde det mykt.....i begynnelsen smurte jeg meg mer enn når jeg måtte på do..... og vaske seg og mellom hver gang man har vært på do er også lurt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå