Gå til innhold

Bihulebetennelse! Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips og råd mot bihulebetennelse? De deler ikke lenger ut antibiotika i hytt og pine som før, da jeg var mye plaget av dette. Holder på på 4 dagen og det er virkelig vondt. Må ta paracet jevnt og trutt.

Dette gjør jeg allerede:

Tar grapefruktkjerneekstrakt.

Skyller nesen med saltvann og sånn nesehorn fra apoteket.

Holder åpent med nesedråper.

Tar smertestillende.

Ligger med hodet høyt om natta.

Blir ikke bedre, så noen som kan hjelpe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rinexin, nesespray i tablettform som åpner fra innsiden, kortison spray i nesa er ting som hjelper meg på det verste i tillegg til nesehornet selvfølgelig.

God bedring, bihulebetennelse er virkelig smertefullt;/

Skrevet

Er det virkelig mulig å bli kvitt det uten antibiotika? Hvor lang tid tar det egentlig??

Skrevet

For meg tar det en uke ca, har skjeve neseskilleevegger og har kronisk bihulebetennelse.Antibiotika virker ikke på min bihulebetennelse siden det ikke er bakterielt, i tillegg tåler jeg ikke antibiotika. Rinexin må man ha på resept forresten. Skyll mange ganger om dagen med nesehornet, og pass på å få tømt nesa skikkelig etterpå

Skrevet

Tror det er barkterielt hos meg. Masse snørr med merkelig farge...

Skrevet

Hvis du ikke pleier å ha det, så synes jeg du skal insistere på antibiotika. Høres vondt ut, men er det løst eller kjennes det ut som det er murt fast der oppe i bihulene?

Skrevet

Vel, det er nok ikke et sikkert tegn på at det er bakteriellt..Har hatt både grønt, gult, rosa og brunt og grått snørr i mine bihulebetennelser..Har det også jevnlig og skal til utredning etterhvert..HAr blitt bedre etter at jeg bruker kortisonspray med en gang jeg blir litt tett..

Ellers så spyler jeg ofte med hornet og bruker nesesprayen med menthol..Vondt som f...., MEN effektivt på meg iallefall....

Skrevet

Jeg bruker den saltvannssprayen med menthol/peppermynteolje i, er det den du også bruker venterpåringpåfingeren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...