Gå til innhold

Studere med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som fortsetter å studere rett etter fødselen? Hvordan går det?

Jeg prøver selv å følge studieprogresjonen, men med en 10 uker gammel datter er det ikke bare bare. Jeg og samboeren er hjemme ca 50/50 hver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk barn på slutten av et semester og fullførte eksamen etter hun ble født. Jeg tok noen mnd fri, men begynte på ganske tidlig. Det er vanvittig tøft til tider og jeg har/hadde problemer med å følge de andre masterstudentenes tempo. Jeg setter ikke alt for høye krav till meg selv så det går ok :) Lykke til. Ta det med ro om det blir for mye ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, semesteret begynte da han var 4 uker og det har gått bra.

Jeg gjør så godt jeg kan hver dag, og står på. Det er slitsomt men jeg velger å ikke stresse med det, og jeg setter ikke like høye krav til meg selv som til vanlig:) Jeg er alenemamma så han har vært med litt på skolen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Tok bare 7,5 stp det semesteret lillemann ble født og synes det var nok. Må sies at han sov lite på dagtid, så jeg hadde lite fred til å jobbe med skolearbeid. Men så må det sies at jeg hadde litt ambisjoner om å oppnå et ok resultat, ikke bare å bestå...

• 5 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk førstemann midt i studiene. Fikk han i november og tok eksamen til jul, og tenkte å fortsette å studere etter jul, men det gikk ikke. Han sov lite på dagen, og det passet ikke sammen med forelesningene. Så da tok jeg meg permisjon til høsten, og fortsatte å studere da han begynte i bhg 9,5 mnd gammel. Skal sies at jeg var alene hele denne perioden.

Nå tenker jeg å begynne å prøve på nr 2, og er innstilt på at jeg må ta permisjon. Når det ikke funket å studere med førstemann, er jeg ikke så optimistisk angående at det skal gå med neste. Jeg har ambisjoner om å få gode karakterer, ikke bare ståkarakterer, så da tenker jeg at det er bedre å ta et år fri enn å måtte ta opp igjen masse fag......

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan har det gått å ha babyen med på skolen/forelesninger?

• 2 måneder senere...
Skrevet

hei.

min sønn er 11 uker. jeg tar to fag nå som jeg skal opp i eksamen nå imai/juni. leser alt hjemme, så er ikke på skolen. når jeg da begynner på skolen i januar neste år igjen har jeg fri to dager i uka, fordi jeg da har tatt disse fagene nå. kan da bruke de dagene til å lese, være sammen med mini eller bare akkurat det jeg vil. det kaller jeg himmelen!!!

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde med minstemann på skolen i 2mnd, så overtok pappaen permisjonen. Jeg tar 40 studiepoeng dette semesteret, og 30 etter jul. Synes det går overraskende bra. (Babyen var rolig under forelesning, men sov ikke i vognen, så det var tungt for rygg/armer, men men..)

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg fikk jenta mi i januar og har fortsatt på studiet mitt. er ikke bare bare nei, men har klart meg greit:) er utrolig glad for det nå som året er ferdig og jeg er like lang som de andre:D mest så ble jeg motivert av at alle sa jeg ikke kom til å klare det;) men i de to siste månedene har jeg hatt lillejenta i studentbarnehage, hadde ikke klart det uten for hadde noen jæævlige fag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...